سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت

دستور لاریجانی جهت رسیدگی به زلزله زهان و آتش سوزی مدرسه شین آباد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به کمیسیون بهداشت و عمران ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به زلزله زهان و آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر آن را بررسی و گزارش را به مجلس ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 آذرماه) ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) (25 محرم) گفت: نیایش‌های عاشقانه این حضرت که به بهترین نحو حیثت آدمی را بیان می‌کند و از آن جهت که از زبان انسانی پاک و عاشق به خدا بیان می‌شود که خود برگزیده خداست باعث بیداری قلبی می‌شود که گفته‌اند "نه هر آهی قبول افتاد و نه هر اشکی اثر افتد" .

وی افزود: این امام همام در نیایش 42 می‌فرماید: بار خدایا به محمد و خاندانش درود بفرست و ما را از بدهی‌ها در امان نگه دار و هم چنین می‌فرماید خداوندا ما را از فریب آرزوها سالم و از بدی‌های آن در امان نگه دار.

رئیس مجلس در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، سومین شهید محراب اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز گفت: این شخص یکی از سالکان طریق امام (ره) به شمار می‌رفت.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله منطقه در شهرستان قائن استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این زلزله باعث تاثر همگان گردید و رحلت این عزیزان را به مردم این منطقه و نماینده آن تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به خسارت‌هایی که به آن منطقه وارد شده مخصوصا تخریب اماکن مسکونی لازم است مسئولان استان با جدیت به این مسائل توجه کنند و وزارت کشور با جدیت این مسائل را پیگیری کند.

رئیس مجلس هم چنین به کمیسیون عمران ماموریت داد تا این مسئله را رسیدگی و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

لاريجاني در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین آباد پیرانشهر اشاره کرد و گفت: حادثه دیگر تاثر برانگیز مربوط به مدرسه شین آباد پیرانشهر ست که عمیقا همه را متالم کرد.

وی افزود: در این حادثه تعداد زیادی از کودکان در حال تحصیل بودند که دچار آتش‌سوزی شده و قلوب همه مردم را متاثر کردند.

لاریجانی با بیان این که وزارت بهداشت، آموزش و پرورش در این زمینه تلاش کردند گفت: لازم است این دو وزارت خانه موضوع را پیگیری و با کسانی که در این امر سهل انگاری کرده‌اند برخورد جدی شود.

وی هم چنین به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مسئله آتش سوزی در این مدرسه را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه دهند.

رئیس مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امروز (19  آذرماه) سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است که امیدواریم در همان مسیری که با آن نیت تشکیل شده است، طی طریق کند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.