سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات فوتبال غرب آسيا امروز ساعت 17:55

ایران-عربستان، مصاف ذخیره‌ها!

هفتمین دوره از رقابت‌های غرب آسیا در حالی پیگیری می‌شود که تیم ملی کشورمان در اولین مصاف خود ساعت 17:55 دقیقه امروز یکشنبه 19 آذر به مصاف عربستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین روز از هفتمین دوره رقابت های غرب آسیا در کويته کویت، روز یکشنبه 19 آذر ماه به مصاف تیم عربستان می‌رود.

ایران و عربستان همواره دیدارهای حساس و جالبی داشته‌اند.

عرب ها تکنیک خاص فوتبال خود را داشته‌اند که البته راه بردن ایران را هم تا حدی می‌دانند اما آن‌ها این بار به مصاف شاگردان کی روش پرتغالی می‌روند.

سرمربی‌ای که برای مسابقات غرب آسیا بازیکنانی مثل سوشا مکانی، علیرضا حقیقی، حامد لک، پولادی، نظری، ابراهیمی و... را دعوت کرد تا حدی از زیر انتقادهای برخی مسئولان مبنی بر اینکه تیم ملی جایی برای بازی پا به سن گذاشته‌ها شده رهایی یابد.

عربستان نیز در این دیدار با دعوت از بازیکنانی مثل معتز هوساوی، محمد الفتیل،‌ احمد العوفی، اسامه هوساوی، بدرالخمیس، علی الزبیدی، عبداله الدوسری و... نشان داده است که به جز اسامه هوساوی کاپیتان تیم ملی بزرگسالان بیشتر علاقمند به دعوت از مهره‌های جوان خود بوده است، البته اساس کار نیز همین است، بیشتر تیم‌های شرکت کننده از رقابت‌های غرب آسیا به عنوان فرصتی برای شناسایی جوان‌ترها و پدیده‌های لیگ خود استفاده می‌کنند.

این مسابقات به نوعی اردوهای تدارکاتی محسوب می‌شود به ویژه اینکه مسابقات غرب آسیا حدود 8 ماه قبل از ادامه مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود.

ایران و عربستان پیش از این حدود 13 بار با هم به رقابت پرداخته‌اند که 4 پیروزی به نفع ایران و 6 پیروزی به نفع عربستان و 3 تساوی به دست آمده است.

ایران به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها در سال 2000 قهرمان شد.

در سال 2002 به مقام سومی دست پیدا کرد، در سال 2008،2007،2004 قهرمان شد و در سال 2010 نیز به نائب قهرمانی دست پیدا کرد.

ایران و عربستان پیش از این یک دیدار حساس داشتند دیداری که محال است از خاطر هواداران و بازیکنان ایرانی برود.

ایران در آن دیدار در راه صعود به جام جهانی 2010 در ورزشگاه آزادی مقابل عربستان بازی را واگذار کرد تا حد زیادی ما را از رفتن به جام جهانی ناامید کند.

در گروه A رقابت‌هاي غرب آسيا تيم‌هاي کويت –لبنان-عمان و فلسطين حضور دارند در گروه B نيز ايران، بحرين، عربستان و يمن با هم به رقابت مي‌پردازند در گروه C نيز عراق، سوريه و اردن حضور دارند.

ايران در دومين روز برگزاري مسابقات در ساعت 17:55 در کويته کويت مقابل عربستان به ميدان خواهد رفت و بحرين و يمن نيز با هم رقابت خواهند کرد.

در روز چهارشنبه 22 آذر ماه نيز ايران به مصاف بحرين خواهد رفت و يمن و عربستان نيز با هم به رقابت مي‌پردازند.

در رقابت فردا ايران، عربستان انگيزه‌هاي جوانان هر دو تيم و البته حس انتقام جويانه ايراني‌ها براي جبران شکست تلخشان در سه سال پيش در راه صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خواهند داشت و تماشاي آن خالي از لطف نيست.


تیم ملی کشورمان با نگاهی به باخت آن سال خود و با اندوخته بهترین بازیکنان جوان لیگ‌های باشگاهی خود به مصاف عربستانی‌هایی می‌رود که آنها نیز تجربه زیادی ندارند و به احتمال فراوان جدال دو تیم جوان و پرانگیزه، رقابت‌های تنگاتنگی را به وجود بیاورد،تماشای این دیدار را فراموش نکنید.

لازم به ذکر است روز گذشته در آغاز اين ديدار‌ها در گروه a  تيم کويت با حساب دو بر يک فلسطين را شکست داد و تيم عمان با يک گل مغلوب لبنان شد. /با

برچسب ها: جام ، جهانی ، ایران ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.