سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

400 واحد مسكن مهر تعاونی در استان چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری است

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از آمادگی این اداره كل، برای واگذاری 400 واحد مسكن مهر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

داود شیوندی در نشست ستاد ویژه حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی در استانداری چهارمحال و بختیاری، تكمیل و بهره برداری از پروژه های مسكن مهر را از محوری ترین فعالیت های این اداره كل عنوان كرد و افزود: بر این اساس، واگذاری واحد های مسكونی مهر به متقاضیان طی سالجاری در دستور مدیران اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر این اساس تاكنون،487 واحد مسكن به مالكان واگذار شد و واگذاری 400 واحد دیگر نیز در دستور كار است كه بزودی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

شیوندی در ادامه، با تشریح اقدامات این اداره كل در راستای تحقق شعار سالجاری مبنی بر حمایت از تولید، كار و سرمایه ایرانی، تشكیل 14 جلسه كارگروه كارشناسی اشتغال و اجرای بیش از 90 درصد مصوبات جلسات، تشكیل ده ها جلسه بررسی مشكلات واحد ها و شناسایی طرح های مشكل دار، تشكیل اكیپ بازرسی و انجام پنج هزار و 280 مورد بازرسی ویژه از بخش های مختلف تولیدی استان طی سالجاری را از عمده این اقدامات برشمرد.

وی افزود: در راستای اعطای تسهیلات به بنگاه های بخش خصوصی و تعاونی ها، بررسی درخواست های 210 بنگاه اقتصادی در دستور كار قرار گرفت و پرونده 150 بنگاه اقتصادی نیز بررسی شده است.

شیوندی با بیان اینكه فعالیت اتباع خارجی در استان چهارمحال و بختیاری ممنوع اعلام شده است، گفت: در این راستا نیز چهار كمیته بررسی تشكیل و برای كارفرمایانی كه نیازمند اتباع و كارگر خارجی بودند، مجوزهایی صادر شد.

وی، سازماندهی چهار هزار فارغ التحصیل جویای كار را از دیگر برنامه های سالجاری این اداره كل برشمرد و بیان داشت: بر این اساس، پنج هزار و 499 فارغ التحصیل در بخش كشاورزی از تسهیلات پرداختی استفاده كردند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه، از تشكیل 336 تعاونی زیر نظارت این اداره كل طی سالجاری خبر داد.

وی در پایان، حمایت همه جانبه از تولید داخلی در زمینه های اعطای تسهیلات، اعمال معافیت های مالیاتی و مشوق های صادراتی، ارائه خدمات برای تشویق خرید كالاهای ایرانی و تامین تسهیلات مورد نیاز واحدها و توسعه شبكه بانكی را از اقدامات مؤثر برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سال جاری عنوان كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.