سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدول واگذاری مسکن مهر در 20 استان؛

در کدام شهرها اوضاع مسکن مهر بهتر است

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بيشترين واحدهاي آماده افتتاح در استان اردبيل و سمنان به ترتيب با شمار 12 هزار و 837 واحد و 12 هزار و 531 واحد ساخته شده است

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، 152 هزار واحد مسكوني مهر آماده افتتاح، ادامه روند كاهشي قيمت مصالح ساختماني و تسهيل در شرايط فروش و واگذاري مسكن مهر از جمله اخبار خوشي است كه معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد.

احمد اصغري مهرآبادي در گفتگو با "ایران" به آماري اشاره كرد كه نشان مي‌دهد هم‌اكنون 151 هزار و 612 واحد مسكوني مهر در شهرهاي با جمعيت بالاي 25 هزار نفر در 20 استان كشور آماده افتتاح است كه با حضور مسئولان به مرور به متقاضيان واگذار مي‌شود.

استان‌هاي تهران، البرز، آذربايجان غربي و شرقي، بوشهر، خراسان رضوي، خوزستان، فارس، كردستان، گلستان و گيلان از جمله استان‌هايي هستند كه واحدهاي مسكوني مهر آماده تحويل دارند.بيشترين واحدهاي مسكوني مهر آماده افتتاح مربوط به استان اردبيل با 12 هزار و 837 واحد است و استان‌هاي سمنان و آذربايجان شرقي به ترتيب با 12 هزار و 531 واحد و 8 هزار و 314 واحد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن كه سازمان متبوعش مسئول تأمين زمين براي واحدهاي مسكوني مهر در شهرهاي با جمعيت بالاي 25 هزار نفر است برنامه اين شهرها را براي افتتاح واحدهاي مسكوني تا پايان سال 91، 486 هزار واحد اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 216‌هزار واحد در سال گذشته واگذار شد و از 270 هزار واحد مابقي 115 هزار و 612 واحد آماده افتتاح و 155 هزار واحد ديگر نيز در دست ساخت و تكميل است.

ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي رفاه بيشتر ساكنان سايت‌هاي واحدهاي مسكوني مهر مسئله‌اي است كه مهرآبادي آن را از اولويت‌هاي كاري دولت مي‌خواند.او گفت: ساخت 358 مسجد و 275 باب مدرسه و 47 پاسگاه انتظامي در اين مناطق در برنامه دولت است كه تاكنون 36 مسجد و 21 مدرسه تكميل و آماده بهره‌برداري شده است.

روند نزولي قيمت مصالح ساختماني همچنان ادامه خواهد داشت

بخش ديگر گفت‌وگوي ما با معاون وزير راه و شهرسازي به وضعيت بازار مصالح ساختماني و احتمال افزايش قيمت تمام شده مسكن مهر اختصاص داشت.

مهرآبادي گفت: بررسي تغييرات قيمت مصالح ساختماني كه از سوي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به دست ما رسيده نشان مي‌دهد طي يك‌ماه اخير قيمت فولاد كه از جمله مهم‌ترين مصالح ساختماني كشور است تا 19 درصد كاهش داشته و بدون شك روند كاهشي قيمت مصالح ساختماني همچنان ادامه خواهد داشت. مهرآبادي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره تكليف افزايش احتمالي قيمت مسكن مهر چه شد، افزود: وزارت راه و شهرسازي در كميته‌هاي تخصصي به آناليز كارشناسي قيمت مسكن مهر پرداخته ولي با توجه به روند نزولي قيمت مصالح تا تثبيت بازار هيچ‌گونه تصميمي گرفته نخواهد شد.

وي با تأكيد بر اين‌كه وزارت راه و شهرسازي هم به فكر انبوه‌سازان هم متقاضيان مسكن مهر است گفت: اين وزارتخانه به هيچ‌عنوان راضي به ضرر و زيان سازندگان مسكن مهر نيست و با تثبيت بازار مصالح ساختماني و در صورتي كه لازم باشد افزايش منطقي براي قيمت مسكن مهر لحاظ خواهد شد.وي از متقاضيان واحدهاي مسكوني مهر نيز خواست به شايعات پيرامون افزايش احتمالي قيمت مسكن مهرتوجه نكنند، چرا كه در صورت نهايي شدن اين موضوع به صورت رسمي اعلام خواهد شد و شكي وجود ندارد كه دولت راهكارهاي لازم را براي حمايت از متقاضيان مسكن مهر كه عمدتاً جزو اقشار كم درآمد هستند، اجرايي خواهد كرد.


شرايط فروش مسكن مهر

چگونگي شرايط فروش و واگذاري واحدهاي مسكوني مهر محور سؤال ديگر ما از معاون وزير راه و شهرسازي بود. او گفت: دارندگان واحدهاي مسكوني مهر اعم از 99 ساله و ملكي پس از دريافت سند مي‌توانند اقدام به اجاره و فروش واحد مسكوني خود كنند.

او افزود: دارندگان واحدهاي مسكوني مهر 99 ساله فقط مي‌توانند اعياني واحد خود را واگذار كنند.

به‌گفته وي دارندگان مسكن مهر براي فروش واحد خود نبايد قسط عقب‌افتاده بابت تسهيلات واحد خود و همچنين اجاره زمين واحد خود داشته باشند. گفتني است واحدهاي مسكوني مهر 99 ساله كه در واقع پولي بابت زمين پرداخت نمي‌كنند، سالانه بابت اجاره زمين بايد مبلغي حدود 20 هزار تومان به دولت پرداخت كنند.

برچسب ها: باشگاه ، مسکن ، مهر ، شهر ، جدول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
احمد يوسفي
۰۰:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۱
سلام كدام مسكن مهر از سال86 ثبت نام كردم هنوز منتظرم و خبري نيست در مشهد گلبهار.
زیبنده
۲۳:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۱
ایکاش به جوانان پسربالای 30 سال هم مسکن مهر میدادند تا انگیزه ای شود برای ازدواج انها