سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق سه قرارداد تسليحاتي جديد منعقد کرد

یک منبع آگاه عراقی فاش کرد که این کشور به تازگی سه قرارداد جدید تسلیحاتی با آمریکا منعقد کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری عراقی نهرین از بغداد ، این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت که دولت عراق هفته گذشته سه قرارداد جدید تسلیحاتی برای مجهز کردن ارتش به تسلیحات مورد نیاز، با آمریکا امضاء کرد و دولت آمریکا نیز با انعقاد و اجرایی شدن این قراردادهای تسلیحاتی موافقت کرده است .

وی افزود: پیش بینی می شود که دولت عراق مرحله اول این تسلیحات را در ماه جاری از طریق بندر ام قصر  دریافت کند و این محموله شامل هواپیماهای جنگی و بالگرد و تسلیحات سنگین خواهد بود.

این منبع آگاه تصریح کرد: که مجهز کردن ارتش عراق به تسلیحات مورد نیاز از وظایف و اختیارات نوری مالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است و تا زمانیکه روند مجهز و مسلح کردن ارتش عراق براساس قانون اساسی و به دور از نقض قوانین عراق صورت می گیرد نخست وزیر مجبور نیست که برای این کار منتظر موافقت حکومت خودگردان کردستان باشد .

 این منبع خاطر نشان کرد :که نوری مالکی افراد و طرف هایی را که موانع و مشکلاتی در خصوص اولین قرارداد تسلیحات عراق ایجاد کردند ، به مردم معرفی کرد و مسئولانی را که در این موضوع دست داشتند از مقام خود برکنار کرد. از جمله این افراد مدیر دفتر نوری مالکی و چهار تن دیگر از مسئولان ارشد دولتی بودند .   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.