سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه هاي مخالف و موافق دولت مصر در حال رايزني هستند/کميته حقوقي در مصر بيانيه قانون اساسي را تعديل مي کند

خبرنگار الجزیره با بیان اینکه گروه ها و احزاب مختلف در حال رایزنی درباره همه پرسی و بیانیه قانون اساسی هستند، اعلام کرد پیشنهاد برخی گروه ها این است که انتخابات پارلمانی برگزار شود.



به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عبدالفتاح فاید درباره درخواست ها برای انجام گفتگوهای ملی در مصر گزاش داد گفتگوها اکنون با حضور حدود چهل نفر از شخصیت های سیاسی، رهبران احزاب مصری و چهره های معروف ملی در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه و کاخ الجمهوری ادامه دارد و تاکنون چیزی درباره برآیند این مذاکرات اعلام نشده است.

خبرنگار این شبکه افزود: منابع نزدیک در ریاست جمهوری به خبرنگار الجزیره اعلام کردند که محمد مرسی رئیس جمهور مصر به گروه های ملی فرصت خواهد داد تا طرح ها و پیشنهادها مطرح شده را با اراده آزاد و مستقل بررسی کنند.

خبرنگار این شبکه افزود: احتمال دارد که نتیجه مذاکرات امروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شود و اگر هم لازم باشد گفتگوها ادامه داشته باشد امروز در این مذاکرات مشخص خواهد شد.

عبدالفتاح فاید افزود: از سوی دیگر، احزاب جبهه نجات ملی در مقر «حزب دمکرات و اجتماعی مصر» با حضور همه احزاب مخالف و سران معروف آنها به صورت محرمانه تشکیل جلسه داده اند و پس از آن نیز کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد شد تا پس از آن این احزاب موضع سیاسی خود را اعلام کنند.

وی افزود : در حالی که در کاخ ریاست جمهوری جلسه گفتگوهای ملی در حال برگزاری است، مخالفان نیز همچنان در خارج از کاخ ریاست جمهوری و اطراف آن به طور مسالمت آمیز تجمع کرده اند. همچنین در منطقه النصر قاهره طرفداران رئیس جمهور نیز به طور مسالمت آمیز تجمع برگزار کرده اند.

خبرنگار الجزیره افزود : در گفتگوهای ملی احمد مکی، وزیر دادگستری مصر، و گروه های مختلف طرح ها و پیشنهادهایی داده اند. همه این پیشنهاد در واقع مبتنی بر این است که محمد مرسی رئیس جمهور مصر بیانیه جنجالی قانون اساسی را لغو یا به تعلیق در آورد و بیانیه جدیدی درباره قانون اساسی صادر کند یا اینکه برخی از مواد جنجالی بیانیه را که سبب خشم دستگاه قضایی نیز شد تعدیل کند.

خبرنگار این شبکه افزود: پیشنهاد برخی از گروه ها و احزاب این است که همه پرسی به تعویق بیافتد و انتخابات پارلمانی بر اساس قانون اساسی سابق برگزار شود و این فرصت به همه گروه ها و احزاب داده شود که بتوانند درباره قانون اساسی آینده اظهار نظر کنند.

همچنین یک کمیته حقوقی در مصر متشکل از حقوقدان های مصری در پاسخ به خواسته های مخالفان، تعدیل ماده های دوم و ششم بیانیه اخیر قانون اساسی را که محمد مرسی رئیس جمهور مصر صادر کرد بررسی می کنند تا نظر مخالفان تامین شود.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، قانون اساسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.