سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشروح سخنراني "خالد مشعل" در جشن بيست و پنجمين سالگرد تأسيس جنبش حماس

"خالد مشعل" سخنراني خود را در جشن بيست و پنجمين سالگرد تأسيس جنبش حماس آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين؛ خالد مشعل در مراسم بيست و پنجمين سالگرد تاسيس جنبش حماس در نوار غزه گفت: من به اين که در غزه به سر مي برم افتخار مي کنم. من زماني که وارد اين سرزمين مقدس شدم احساس کردم در دنياي ديگري هستم و نتوانستم احساساتم را کنترل کنم.
مشعل از مردم غزه به علت حضور در اين مراسم تشکر کرد و گفت کرانه باختري رود اردن بار ديگر به آغوش مقاومت بازگشت. وي تاکيد کرد غزه و کرانه باختري و سرزمينهاي اشغالي سال 1948 در مسير آزادي فلسطين با يکديگر يکپارچه و متحد هستند. وي گفت نوار غزه آزادي خود را مديون تلاشهاي مردم در غزه و کرانه باختري و سرزمينهاي 1948 است.
مشعل همچنين از شهيد الجعبري فرمانده ارشد گردانهاي قسام که در حمله رژيم صهيونيستي به غزه به شهادت رسيد تجليل کرد.
مشعل تاکيد کرد انشاء الله به زودي شاهد آزادي اسراي فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي خواهيم بود.
خالد مشعل در آغاز سخنراني خود با ابراز خرسندي از بازگشت خود به نوار غزه پس از 45 سال با خانواده شهداي نوار غزه بويژه "احمد الجعبري" ابراز همدردي کرد.

وي تأکيد کرد حتي از يک وجب از خاکمان دست نخواهيم کشيد. اين سرزمين  اسلامي است.

مقاومت تنها گزينه ما براي مقابله با رژيم صهيونيستي است و مذاکرات هيچ ارزشي بدون گزينه مقاومت در برابر اين رژيم ندارد.فلسطين سرزمين عربي و اسلامي بوده و خواهد بود و هيچ گاه مشروعيت اشغالگري و مشروعيت اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت. وي تاکيد کرد کل فلسطين متعلق به ماست نه متعلق به صهيونيستها.
مشعل آزاد سازي کل فلسطين را هدف و حق و وظيفه همه ملتهاي عربي و فلسطيني دانست و گفت مقاومت مسلحانه راه واقعي براي بازپس گيري حقوق است. وي گفت مبارزه سياسي و اجتماعي و... بدون مقاومت بي تاثير است. وي تاکيد کرد سياستمدار واقعي از شکم تفنگ و موشک زاده مي شود.

رئيس دفتر سياسي حماس از سران عربي و اسلامي خواست که با کمک هاي مالي و تسليحاتي خود به گروههاي مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي از آنها حمايت کنند.

وي تأکيد کرد: فلسطين به ما تعلق دارد و نه صهيونيست ها و از يک وجب از خاک فلسطين دست برنمي داريم و رژيم صهيونيستي مشروعيت ندارد.
مشعل در مراسم سالگرد تاسيس جنبش حماس در غزه تاکيد کرد مقاومت براي ما وسيله است نه هدف. اگر جهان راهي براي ما پيدا کند که فلسطين و قدس و حق بازگشت را به ما بازگرداند و به اشغالگري اسرائيل پايان دهد، ما آن را مي پذيريم.
وي خطاب به جهانيان تاکيد کرد اگر راهي ديگر جز مقاومت براي ما پيدا کرديد بسم الله ولي تاريخ و سنت الهي به ما مي گويد که جز با مقاومت نمي توان سرزميني را آزاد کرد و به پيروزي دست يافت.
مشعل تاکيد کرد ما با يهوديان به خاطر يهودي بودنشان نمي جنگيم بلکه با صهيونيست ها و کساني که سرزمين ما را اشغال کردند و با ما جنگيدند مي جنگيم. ما طرح صهيونيستي را طرحي نژادپرستانه و خصمانه مي دانيم که نه فقط دشمن مردم فلسطين بلکه دشمن همه ملتهاي عربي و اسلامي و انسانيت است و خطري براي آنها محسوب مي شود.
مشعل همچنين گفت قدس روح ما ، تاريخ ما ، حافظه ما ، گذشته ما ، حال حاضر ما ، آينده ما و پايتخت ابدي ما است و به آن پايبنديم و وجب به وجب و محله به محله و سنگ به سنگ آن را آزاد خواهيم کرد. قدس مکان مقدس مسلمانان و مسيحيان است و اسرائيل هيچ حقي در قدس ندارد.
مشعل همچنين بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سراسر سرزمين فلسطين که پدرانشان از آن رانده شدند تاکيد کرد و اين حق را مقدس دانست و گفت ما به هيچ وجه از اين حق چشم پوشي نخواهيم کرد. وي گفت ما هيچگاه طرح سرزمين جايگزين را براي آوارگان فلسطين نخواهيم پذيرفت.
مشعل همچنين تاکيد کرد مقاومت در غزه به سلاح هاي کشورهاي عربي و اسلامي نياز دارد.
خالد مشعل امنيت مصر و امنيت غزه را جداناشدني توصيف کرد و از رسانه هاي مصر که فلسطيني ها را مسئول ناامني در سينا معرفي مي کنند انتقاد کرد.
مشعل صهيونيست ها را نژادپرست خواند و افزود رژيم صهيونيستي نه تنها دشمن فلسطين بلکه دشمن تمامي بشريت است.قدس پايتخت دائمي فلسطين است . هيچ وطن جايگزيني را قبول نمي کنيم و اين منبع تمامي سياست هاي حماس است.
کرانه باختري و نوار غزه را سرزمين واحد و همگي را متعلق به فلسطين دانست و تمامي طيف هاي فلسطيني از مسلمان تا مسيحي و اقليت ها را يک امت برشمرد.
وي خطاب به رهبران عرب گفت که هرگونه دامن زدن به اختلافات مذهبي قبول نکرده و به شدت آن را محکوم مي کند.
خالد مشعل در خلال سخنراني خود با اشاره به کشورهايي که به گروههاي مقاومت و حماس کمک کردند از ايران و سوريه نيز تشکر کرد.
گفتني است،‌اسماعيل هنيه نيز در سخنراني خود در مراسم بيست و پنجمين سالگرد تاسيس جنبش حماس در غزه گفت: ياري الهي يکي از مهمترين عوامل پيروزي ما در جنگ اخير غزه بود. اين پيروزي همچنين نتيجه آمادگي کامل و مستمر مقاومت فلسطين بود. هزاران مجاهد فلسطيني در زير زمين و بالاي آن زمينه پيروزي در جنگ سجيل را فراهم کردند. وحدت گروههاي مبارز فلسطيني هم در اين پيروزي بزرگ نقش داشت.
هنيه با تمجيد از اعتراضات در کرانه باختري همزمان با حملات اسرائيل به نوار غزه افزود: وحدت ملت فلسطين در کرانه باختري، نوار غزه و در خارج فلسطين به تحقق پيروزي کمک کرد. 
وي گفت : ورود سران فلسطيني از خارج به نوار غزه، تثبيت پيروزي نظامي و نتيجه سياسي آن است. آمادگي هاي نظامي، وحدت گروههاي مبارز فلسطيني، وحدت ملت فلسطين، بهار عربي، سياست دولت فلسطين عواملي بود که پيروزي را در جنگ اخير ترسيم کرد.
هنيه گفت: پيروزي سجيل سرآغاز فروپاشي و پايان کار اشغالگران خواهد بود. ما هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت. جنگ "سنگ سجيل" پيروزي براي ملت فلسطين، امت عربي و اسلامي و همه آزادگان جهان بود. بيش از چهل تا پنجاه مبارز فلسطيني در راه آمادگي براي جنگ سجيل شهيد شدند.





برچسب ها: خالد مشعل ، حماس ، فلسطین ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.