سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بازپس گیری 8 هکتار از اراضی دولت از متصرفان در کرمان

8 هکتار از اراضی دولت در کوهپایه ی کرمان صبح امروز با حکم قضایی از زمین خوارن بازپس گرفته شد.

محمدعلی اسدی ، مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور انجام می شود حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد عرصه کشور و استان در حیطه کار منابع طبیعی است ، گفت: مبارزه با تخلفاتی چون قاچاق چوب ، بوته کنی ، حریق ، دام غیرمجاز و زمین خواری از جمله وظایف اداره کل منابع طبیعی است.

اسدی با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر منابع طبیعی مبارزه با معضل زمین خواری در اراضی دولتی است افزود: در سالجاری برای این معضل 598 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شد .

وی تصریح کرد: یکی از پرونده هایی که امروز در مورد آن حکم اجرا شد مربوطه به8 هکتار از اراضی دولتی بود که از یک زمین خوار معروف در کوهپایه ی کرمان خلعیت شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث زمین خواری و تصرف اراضی دولتی در کوهپایه ی کرمان بالاست ، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 10 تا 15 پرونده زمین خواری دیگر در کوهپایه زیرحکم هستند که به محض صدور حکم ، با زمین خواران برخورد می شود.

اسدی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 700 هکتار از اراضی تصرفی با حکم مراجع دولتی خلعیت شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند اطلاعات و اخبار خود را در زمینه تصرف اراضی دولتی در اختیار اداره کل منابع طبیعی بگذار ند ، خاطرنشان کرد: شماره تلفن 09696 در تمام طول شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان می باشد./س
برچسب ها: بازپس گیری ، اراضی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.