سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

آموزش، مهمترين گام در امنيت فضاهاي مجازی است

رئيس پليس فتاي استان اصفهان دستيابي به دانش روز را يكي از ابزارهاي قدرت و برتري در عصر مجازی دانست و گفت: آموزش ، مي تواند به عنوان مهمترين گام امنيت فضاي مجازی كاربران را در دستيابي به دانش روز فراهم كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اصفهان سرهنگ " ستار خسروي " در جمع مسئولان فاواي شهرداري هاي اصفهان اينترنت و فضاهاي مجازي را سرشار از مزايا و فرصت هاي علمي دانست و گفت: دست يابي به اين فرصت هاو دانش علمي زماني مفید است كه امنيت ورود به فضاي مجازي را بدانيم .

وي افزود: با گسترش و توسعه امنيت در حوزه مجازی ، خدمات، كار آفريني و كسب و كار سرعت می گیردو دانش و معرفت نيز به تبع آن در جامعه توسعه و افزايش مي بابد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: داده هاي فردي و سازماني، ارزش تجهيزات موجود در اين بستر، توجه به امنيت آن را ضروري ساخته و در اجراي سند راهبردي دولت در حوزه افتا كليه سازمان ها موظفند زير ساخت ها و شبکه هاي خود را در مقابل حملات الكترونيكي امن كنند.

وي در اين راه ارزيابي و شناسايي تهديدات، تهيه و تدوين راهبرد، راهكارهاي فني ، آموزش و آگاهي رساني امنيتي را مهم ترين گام در امنيت فضاي مجازي كاربران دانست و اظهار داشت: اهميت در كنترل و مراقبت ، نظارت بر تداوم امنيت ، ايجاد مراكز جمع آوري و اشتراك و تحليل داده ها ، امنيت اطلاعات و امنيت فيزيكي و محيطي سیستم ها و پدافند غير عامل مجازی مي تواند ما را از هرگونه تهديد مجازی حفظ كند .

رئيس پليس فتاي اصفهان دانش روز در عصر مجازی را يكي از ابزارهاي قدرت و برتري در دنياي كنوني دانست و عنوان داشت: به همين جهت افراد و گروه هاي زيادي درصدد دست يافتن به اين برتري هستند، كه ممكن است در دستيابي به اين هدف دچار خطاي كاربري شوند و امنيت سايبري آنها به خطر بيفتد.

سرهنگ خسروي در ادامه 90 درصد تهديدات سايبري را ناشي از خطاهاي كاربران فضاهاي مجازي دانست و تصريح كرد: آموزش كاربران به عنوان مهمترين گام در ورود به فضاي مجازی مي تواند آنان را از خطرات احتمالي مصون بدارد .

خسروي در پايان با بيان اينكه پليس فتا را به عنوان متولي حفظ امنيت در حوزه مجازی در كنار ساير متوليان امردانست، خاطر نشان كرد: اين پليس آماده همكاري با سازمان ها و نهادهاي دولتي جهت تامين امنيت اطلاعات و داده ها را دارد./ب

برچسب ها: اصفهان ، امنیت ، فضای ، مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.