سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس انجمن راگبي:

دو سال محروميت در انتظار تيم راگبي خراسان / تيم خراسان علاوه بر نتيجه اخلاقيات را هم واگذار کرد

ميرزا آقابيک ازبرخورد شديد با تيم راگبي خراسان مبني بر خلل در برگزاري مسابقات قهرماني کشور خبر داد و گفت: از مسئولين کميته انضباطي درخواست برخورد جدي و قاطع با خاطيان ايجاد خلل در مسابقات را کرده ايم.

ميرزا آقابيک رئيس انجمن راگبي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات قهرمان کشوري راگبي ليگ برتر با حضور و شرکت 4 تيم فارس، خراسان، تهران و خوزستان برگزار شده است در پايان مسابقات فوق تهران و فارس در فينال و خراسان و خوزستان در رده بندي به مصاف هم رفتند در پايان مسابقات تيم فارس با شکست تيم تهران قهرماني اين دوره از مسابقات را کسب کرد و تيم خوزستان موفق به قرار گرفتن در مکان سوم مسابقات شده است.

وي ادامه داد: مسابقات قهرمان کشوري راگبي در سطح بالايي برگزار شد و ورزشکاران از لحاظ فني نسبت به دوره هاي گذشته پيشرفت قابل توجهي داشته اند و مي توانيم با شناسايي افراد برتر و دعوت به اردو تيم ملي قدرتمندي را به مسابقات آسيايي اعزام کنيم.

آقابيک افزود: تيم ملي خراسان در ديدار رده بندي در رفتار و اعمالي ناشايست و غير اخلاقي سبب خلل در نظم مسابقات شد و با اعتراضات پي در پي به نحوه و عملکرد داوري زمين مسابقه را ترک و از ادامه مسابقه با تيم خوزستان انصراف داد.

وي افزود: بازيکنان با تجربه و پيشکسوت خراسان از لحاظ توان قدرتي در حد بازيکنان تيم مقابل نبودند بنابراين در مسابقات ايجاد جنجال خلل و دعوا کردند البته رفتار تيم خراسان منطقي بوده است در مسابقه تيمي که قدرت جسماني پايين تري نسبت به حريف دارد از فاکتور دعوا و زبان استفاده مي کند.

رئيس انجمن راگبي تصريح کرد: عليپور رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي را با ارسال نامه از جنجال ايجاد شده با خبر و از وي تقاضاي برخورد جدي و قاطعانه با تيم خراسان را کرده ايم و اميدوارم با اتخاذ ؟ مجازات که به احتمال فراوان محروميت دو ساله و پرداخت جريمه نقدي است ديگرها در بازي هاي آينده شاهد چنين اتفاقات غير اخلاقي و ناپسندي از سوي تيم هاي شرکت کننده نباشيم.

آقابيگ افزود: مسابقات قهرمان کشوري با قضاوت داوران بين المللي برگزار شده است و بر خلاف سال هاي گذشته که فقط يک داور ديدارها را بررسي مي کرد در مسابقات امسال گروگرويان داور بين المللي درجه دو بين المللي به همراه عسگري و صادقي بعنوان کمک که هر دو نيز داراي مدرک درجه 3 بين المللي هستند قضاوت ديدار رده بندي بين دو تيم خوزستان و خراسان را بر عهده داشتند.

وي افزود: تا هنگامي که در سمت رياست انجمن راگبي فعاليت مي کنم به هيچ عنوان اجازه ايجاد چنين مسائل غير اخلاقي در راگبي را نخواهم داد از ابتدا با برخورد جدي مانع تکرار اين موضوع مي شوم.

وي ادامه داد: تيم ملي راگبي کشورمان ارديبهشت ماه سال 92 مسابقات آسيايي سيد را پيش رو دارد در انتخاب نفرات تيم ملي به طور حتم رفتارهاي اخلاقي پيش از مسائل فني براي مسئولان تيم راگبي اهميت دارد ناکامي در مسابقات آسيا سيد دو با نفرات و ورزشکاران با اخلاق و شايسته را به موفقيت در اين مسابقات با راگبي بازان سطح بالا از لحاظ فني اما بي اخلاق ترجيح مي دهيم.

وي افزود: ورزش راگبي مورد توجه خانواده ها است و با توجه به مفرح بودن اين رشته علاقمندان بسياري دارد محور ورزش، پرورش اخلاق و اخلاقيت است و به هيچ عنوان در پي ترويج بي اخلاقي و اعمال ناشايست در ورزش راگبي نيستم.

آقابيگ ادامه داد: تيم ملي راگبي کشورمان در مسابقات سيد دو آسيا با تيم هاي چين، مالزي، هندوستان هم گروه است تيم قهرمان به مرحله مسابقات سيد يک آسيا صعود مي کند 24 راگبي باز به همراه يک مربي، کمک مربي و سرپرست به مسابقات آسيا اعزام مي شوند ميزبان اين مسابقات تاکنون مشخص نشده است.

وي ادامه داد: فدراسيون انجم هاي ورزشي در جهت پيشرفت رشته راگبي تلاش فراوان انجام داده اند و خوشبختانه تاکنون 28 داور و 48 مربي بين المللي پرورش و در حال فعاليت هستند بنابراين اجازه تضعيف روحيه داوران فعال در اين رشته و پايمال شدن حق آنها را با اعتراض ها و رفتارهاي غير منطقي و اخلاقي نمي دهيم.

آقا بيگ افزود: تيم راگبي ساحلي نيز مسابقات قهرماني کشور را 25 آذر ماه سال جاري در پيش دارد و تاکنون 12 تيم براي شرکت درا ين مسابقات اعلام آمادگي کردند. مسابقات قهرماني راگبي ساحلي کشورتحت عنوان جام هميشه فارس براي نخستين باز در جزيره کيش برگزار مي شود.

وي تصريح کرد: در راستاي تقويت و پرورش سطح داوري راگبي ساحلي 5شنبه 16 آذر ماه کلاس توجيهي برگزار شده است 19 داور با تجربه پيشکسوت و جديد در اين کلاس ها شرکت کردند و از جديدترين مقررات راگبي ساحلي اطلاع لازم را کسب کردند.

وي تصريح کرد: در کلاس توجيهي راگبي ساحلي مهدي اميري ممتاز مسئول کميته راگبي ساحلي در خصوص راه اندازي پيشرفت و ارتقا اين رشته توسط انجمن نکاتي را بيان و تبيين موضوعات پرداخت سپس پدرام بني عاديان مقررات راگبي ساحلي را به شرکت کندگان تدريس کرد البته در پايان به عنوان رئيس انجمن راگبي از حضور داوران بين المللي و حاضران در کلاس تشکر و قدرداني کردم البته اميدوارم نخستين دوره مسابقات راگبي ساحلي قهرماني کشور در کيش در مطلوب ترين شرايط و در سطح قابل قبول و ايده الي برگزار شود./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.