سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعيد جابري انصاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خبرداد:

كشف 88هزار لوح فشرده غيرمجاز در چهار استان

دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي هنري از كشف 88هزار لوح فشرده غيرمجاز در چهار استان تهران، البرز، زنجان و قزوين خبر داد.

سعيد جابري انصاري (دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي، هنري) در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در ده روز گذشته طي چهار مرحله از عمليات هاي گسترده بازرسان ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي تعداد 88هزار لوح فشرده غير مجاز در قالب فيلم هاي رايتي خارجي غيرمجاز، انيميشن هاي رايتي خارجي داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بازي هاي رايانه اي ممنوعه داراي محتواهاي ضد اخلاقي و ديني، فيلم هاي خارجي و ايراني و انيميشن هاي عرضه شده به صورت دايويكس(چند محصول در يك لوح فشرده بدوت اخذ مجوز) از سطح فروشگاههاي عرصه و سوپر ماركت ها جمع آوري گرديد و به متخلفان  تذكرات لازم داده شد.

**كپي كاران خلاف كار و تشديد بازرسي هاي ستاد حمايت و صيانت

جابري انصاري دبيرستتاد ضمن قدرداني از زحمات مسئولان نيروي انتظامي به خصوص پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا و مسئولان دستگاه قضايي از جمله دادستان تهران ابراز اميدواري كرد و اظهار داشت: اميدوارم بتوانيم فضاي مناسب و امني را براي سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ و مردم عزيز كشورمان و همچنين صيانت از اين آثار فرهنگي، هنري بوجود بياوريم.
دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري با اشاره به تشديد بازرسي ها براي سالم سازي فضاي فرهنگي گفت: با متخلفان عرصه توزيع غير مجاز آثار و محصولات فرهنگي برخورد مي شود.
وي همچنين با اشاره به كشف 88هزار لوح فشرده غير مجاز عنوان كرد: توانستيم حدود 88هزار لوح فشرده غير مجاز را در چهار استان تهران، البرز، قزوين و زنجان كشف كنيم و با كپي كاران خلاف كار نيز برخورد قانوني توسط مسئولان صورت خواهد گرفت.

**عرضه كنندگان محصولات فرهنگي نقش اساسي در جهت دهي جامعه دارند

انصاري با تأكيد بر حمايت از سرمايه گذاران بخش فرهنگي تصريح كرد: عرضه كنندگان محصولات مجاز فرهنگي نقش مهم و اساسي براي جهت دهي صحيح به جامعه دارند كه به همين دليل بايد از سرمايه گذاران اين عرصه حمايت كرد.
وي  با اشاره به اهميت هنر سينما و فيلم سازي گفت: امروز فضاي جامعه به سمتي مي رود كه نياز به توليد آثار فرهنگي و هنري فاخر و جذاب در تمامي حوزه ها از جمله سينما احساس مي شود.
انصاري تأكيد كرد: فيلم مناسب مي تواند  در اصلاح الگوي رفتاري و تقويت ارزش هاو اعتقادات ديني مردم موثر واقع شود.
وي همچنين  وزير فرهنگ و ارشاد را جزء مقتدرترين وزاري فرهنگ بعد از انقلاب اسلامي دانسته ئ اظهار داشت: تحولات چشمگير و اقدامات كمي و كيفي انجام پذيرفته در مدت وزارت وي در حوزه‌هاي مختلفي چون كتاب، موسيقي، هنرهاي تجسمي، مدو لباس و تعلمات بين المللي فرهنگي بي نظير است.

**هويت ايراني را به جهانيان نشان دهيم

انصاري  با اشاره به گستردگي حوره فرهنگ ابراز داشت: ممكن است گاهي اوقات نواقصي هم در برخي موضوعات ديده شود كه مي توان در يك فضاي متعالي به حل نكات آسيب پذير پرداخت به هرصورت خط و مشي وزير ارشاد همچون ساير مسئولان دولت نهم و دهم انقلاب اسلامي، دفاع از ارزشها و حركت در مسير ولايت مطلقه فقيه است.
وي با تأكيد بر اينكه هنرمندان كشور بايد بتوانند هويت فرهنگي و هنري به جهانيان نشان دهند، اظهار داشت: اقدامات دولت نهم و دهم در راستاي توليد آثاري كه بتواند هويت ايراني اسلامي كشور را به تمام جهانيان نمايش دهد به چشم مي خورد كه در حال حاضر اقداماتي در جهت پيوستن جمهوري اسلامي ايراني به قانون كپي رايت صورت گرفته است./ص

برچسب ها: سینما ، لوح فشرده ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.