سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

راه اندازی خط یک متروی اصفهان تاپایان امسال

شهرداراصفهان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به اصفهان و بازدید از طرح مترو خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال جاری مرحله اول خط یک مترو از ایستگاه پاسداران تا ایستگاه باهنر راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سقائیان نژاد گفت: البته ۱۰ درصد حمل و نقل عمومی اصفهان به قطار شهری اختصاص دارد از این رو باید در جهت توسعه و تقویت اتوبوس های تندرو و همچنین خطوط تاکسیرانی بیشتر کار شود.

وی با اشاره به این که تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت:  به تازگی قرارداد راه اندازی خط تراموا با شرکت داخلی منعقد شده است.

سقائیان نژاد با بیان این که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تراموا در ۵۰ کیلومتر از سطح کلانشهر اصفهان راه اندازی می شود، افزود: مرحله اول تراموا حدفاصل ایستگاه پاسداران و میدان جمهوری در ۳ ماهه اول سال آینده راه اندازی می شود.

شهردار اصفهان با بیان این که در مراحل بعدی تراموا از میدان جمهوری به سمت میدان شهدا و سپس به مرکز شهرعبور می کند، تصریح کرد: راه اندازی تراموا تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیکی در سطح شهر دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر مشارکت شهروندان ادامه داد: در صورتی که شهروندان با استفاده از خودرو های شخصی در شهر سفر کنند و از طرح هایی مانند تعطیلی پنج شنبه ها که به دلیل آلودگی هوا به تصویب رسیده است حمایت نکنند مشکلات آلودگی هوا کلانشهر اصفهان همچنان ادامه خواهد داشت.

سقائیان نژاد توسعه فضای سبز شهری را از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: از سال ۸۲ سرانه فضای سبز شهر اصفهان ۱۱ مترمربع افزایش یافته و به 5/26متر رسیده است در حالی که سرانه فضای سبز در کشور ۱۵ مترمربع می باشد.

وی با اشاره به نگهداری ۱۴۰۰ هکتار ریه تنفسی در منطقه ناژوان اصفهان و احداث ۱۷۰۰ هکتار کمربند فضای سبز تصریح کرد: شهرداری با مشارکت شهروندان احداث بام سبز را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: تحقق شهر الکترونیک، مدیریت هوشمند ترافیک، استفاده از انرژی خورشیدی در روشنایی پارکها، افزایش ایستگاههای سوخت CNG، ساماندهی مشاغل آلاینده و نوسازی بافت فرسوده از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوا می باشد که شهرداری طی چند سال گذشته در این زمینه وارد شده است./ب

برچسب ها: اصفهان ، راه ، اندازی ، خط ، یک ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.