سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

دانشگاه‌ها مرجعیت تعهد و بصیرت‌افزایی را دارند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان ما امروز نقش مرجعیت را در حوزه دین‌باوری و بصیرت‌افزایی دارند چرا که دانشگا‌ه‌ها کانون تحول سعادت آفرین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مسعود گنجی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو افزود: دشمنان ما امروز به این علت دانشگاه‌ها را جولان تفکر الحادی و التقاطی قرار داده‌اند که شاید بتوانند در اندیشه و روحیه نسل آینده خدشه و خللی وارد کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها امروز سنگر‌بانان اصلی مبانی ارزشی جامعه دین‌مدار ما هستند، گفت: کشور ما امروز در یک جهش علمی و نهضت تولید علم و فناوری توانسته است به جایگاه‌های ممتازی دست پیدا کند که دشمنان این ملت روزی احساس می‌کردند که دستیابی به این منزلت نمی‌تواند برای ایرانیان اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین افزود: پس از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از فریب‌خوردگان و ایادی کفر از این کشور بیرون رفتند و دانشگاه‌ها در یک فرایند اصلاحی حرکتی سرنوشت‌ساز پیدا کرد ما روز به روز و در سال‌های مختلف شاهد بالندگی دانشگاه‌ها در مسیر رسیدن به یک فضای علمی مطلوب حرکت می‌کنیم که در مقطع کنونی نتیجه این حرکت‌ها و تغییر و تحولات را شاهد هستیم.

وی دانشجویان را نمونه‌هایی از انسا‌ن‌های آرمان‌گرا، ظلم‌ستیز و آزادیخواه اعلام کرد و گفت:‌ انتظار جامعه این است که دانشجویان در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی از لحاظ علم و اخلاق نمونه بوده و بتوانند بیش از هر زمان دیگر در حرکت رو به جلوی جامعه موفق عمل کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه آینده روشن جامعه ما را در گرو تحولات کار‌ساز در سنگر دانشگاه‌ها و حرکت‌های به ثمر نشسته دانشجویی توصیف کرد و افزود:‌ دانشجوی ما زمانی می‌تواند انحرافات و پیچیدگی‌های ترفند دشمنان را خنثی کند که به بصیرتی توام با ارزش‌مداری دست پیدا کند/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.