سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

چهار محصول کشاورزی اردبیل علامت استاندارد تشویقی گرفتند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از صدور چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای محصولات کشاورزی این استان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / هاشم علایی گفت: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی داخل استان و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و بر اساس اجرای آیین نامه صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صورت گرفته است.

وی افزود: براین اساس طی جلسات متعدد با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و زارعان برای چهار زارع سیب زمینی از نظر باقیمانده سموم، آفت کشها و فلزات سنگین برای اولین بار در سطح استان پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شد.

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه اردبیل قطب کشاورزی کشور بویژه در زمینه کشت سیب زمینی است، ادامه داد: بعد از نمونه برداری تصادفی از مزارع سیب زمینی و انطباق آزمونهای سموم 38 گانه و باقیمانده فلزات سنگین در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده، پروانه استاندارد تشویقی صادر شده است.

 علایی اثرات باقیمانده سموم را بر سلامتی جامعه مضر دانست و یادآور شد: تمام تلاشها بر این است که با دقت در تولید و فرآوری این نوع تولیدات کشاورزی محصولاتی عاری از هر گونه سموم بر سبد خانوار وارد شود.

 وی متذکر شد: تمامی این فعالیتها در راستای حمایت از تولیدات کشاورزی استانی بوده و امیدواریم تمامی زارعان در تولید و محصولات کشاورزی اُرگانیک و با ارائه در بسته بندی مناسب بتوانند گامهای اساسی را در صادرات بردارند.

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همچنین از آمادگی اداره کل استاندارد استان اردبیل برای حمایت از زارعان و همکاری و در خصوص اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای تمام محصولات زراعی و باغی استان خبر داد/س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.