سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مهاجرت به شهرهای بزرگ برخلاف گذشته برای روستاییان جدابیت ندارد

استاندار اردبیل با تاكید بر افزایش روند بازگشت اهالی روستاها از شهرهای بزرگ به زادگاه هایشان گفت : مهاجرت به شهرهای بزرگ برخلاف دهه های گذشته ؛ برای روستاییان جذابیت ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  اكبر نیكزاد ، در نشست شورای برنامه ریزی استان اردبیل افزود : از حدود شش تا هفت دهه قبل كه پدیده موسوم به مهاجرت روستاییان و ساكنان شهرهای كوچك به شهرهای بزرگ در ایران آغاز شد این اقدام نشانه نوعی پیشرفت و روی آوری به زندگی نوین تلقی می شد  بنابراین اكثر خانواده های روستانشین و یا ساكن در شهرهای كوچك برای مهاجرت به شهرهای بزرگ كشور از هم پیشی می گرفتند.

وی اظهار كرد : ولی در سالهای اخیر با اقدامهای انجام شده در ارتباط با رفع و یا كاهش عواملی كه سبب مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ می شدند شاهد آغاز مهاجرت وارونه جمعیت از شهرهای بزرگ به زادگاه هایشان هستیم.

استاندار اردبیل یادآوری كرد كه علاوه بر این اقدام ها عامل دیگری باعث شده است جذابیت زندگی در شهرهای بزرگ برای روستاییان از بین برود و آن آلودگی ، شلوغی و بروز انواع مشكلات و ناهنجاری های اجتماعی در شهرهای بزرگ برای مردم است كه به تدریج روستاییان مقیم اینگونه شهرها را با این حقیقت آشنا كرد كه روستاها و شهرهای كوچك با آب و هوا و مواد خوراكی سالم و طبیعی محیط بسیار مناسبی برای زندگی است.

نیکزاد افزود : به همین لحاظ شاهدیم به جای آنكه مردم با فروختن دار و ندار خود در روستاها به پایتخت و یا سایر شهرهای بزرگ ایران برای سكونت روی آورند اكنون دارایی های خودشان را در شهرهای كوچك و روستاها سرمایه گذاری كرده و منازل بسیار محكم و مجللی را در روستاها ساخته و در آنها اسكان می یابند.

وي گفت : بازگشت روستاییان از شهرهای بزرگ به زادگاه هایشان یك كار بسیار مفید است چرا كه خانواده های مصرف كننده به تولید كنده تبدیل می شوند و بسیاری از معضلات و مشكلات اجتماعی در شهرهای بزرگ كاهش می یابند./ب

برچسب ها: اردبیل ، مهاجرت ، به ، شهرهای ، بزرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.