سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تجلیل فدراسیون جهانی مخترعین از مخترع تبریزی

کامران رحمتی شادباد مخترع تبریزی که پس از 23 سال در خرداد ماه امسال با ارایه طرح نانوآسفالت خودترمیم گر ضدترك، از طرف ITEX به عنوان برترین مخترع سال 2012 انتخاب و معرفی شده بود، توسط "ولادمیر پتریاسوو" عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی مخترعین و رییس انجمن اختراعات روسیه مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، وی در این باره اظهار داشت: ایران اسلامی با ظرفیت‌های قابل توجه و کارآمد، با مدیریت صحیح و توجه ویژه به ایده‌پردازان جوان؛ چشم‌انداز روشنی در ارتقا جایگاه علمی دارد و مبتکران و مخترعان ایرانی با حضور خود در هر عرصه رقابتی، افتخارآفرین هستند و نگاه جدی به این قشر کمترین مطالبه استعداد‌های ناب ایرانی است. وط افزود: بزرگترین آرزویم این است که از کشورم ایران، سنبل علمی‌اي بسازم که در آینده نیز تداوم داشته باشد تا رحمتی‌های زیادی پرورش پیدا کنند.

برترین مخترع سال 2012 جهان در تشریح عملکرد نانوآسفالت گفت: آسفالت خود‌ترمیم‌گر باعث ترمیم شکاف و ترک‌های مویی در سطح آسفالت می‌شود؛ قبل از اینكه ترك پیش رفته و بزرگ شود، آسفالت به صورت خودكار شروع به ترمیم قسمت ترك خورده می كند كه این امر باعث ایجاد سطح صاف می شود.در آسفالت خود‌ترمیم‌گر ترکیبی به نام کپسول که در آن عامل اصلاح‌کننده، به همراه آغاز‌ کننده کاتالیستی وجود دارد آسفالت را در مقابل ضربه حساس کرده و با ایجاد ضربه به آن کپسول می‌شکند؛ در این حالت ترکیب عامل اصلاح‌کننده و آغاز‌کننده کاتالیستی، ترمیم آسفالت را سبب می‌شود.

سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز در ارتباط با مزایای استفاده از نانوآسفالت تاکید کرد: مقاوم شدن آسفالت در مقابل تغییرات شدید دمایی، مقاومت در مقابل نیروهای وارده توسط اتومبیل، محدود نمودن انتشار گاز گلخانه‌ای، مصرف کمتر انرژی، کاهش سروصدای ترافیک و سلامتی در رانندگی از مهم‌ترین نقاط قوت این نوع آسفالت به‌شمار می‌رود.

وی اظهاركرد: این طرح از نظر هزینه نسبت به نمونه های متداول كاملاً توجیه پذیر بوده و عمر مفید آن حدود 5/2 الی سه برابر آسفالت معمولی می باشد.

رحمتی شادباد اضافه كرد: این اختراع كه سال پیش مدال نقره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات سئول کره جنوبی و جایزه ویژه وزارت علوم تایوان را كسب كرده بود، با همكاری "مسعود راستگار فرج زاده" كارشناسی ارشد مهندسی شیمی توسط شهرداری کلانشهر تبریز در حال اجراست.

رحمتی شادباد فارغ التحصیل كارشناسی ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و دانشجوی مقطع دكترای سازه های هیدرولیكی دانشگاه تبریز دارای سه مدال طلا، یك مدال نقره ، جایزه ویژه وزارت علوم تایوان، اجرای دو طرح ملی، ارایه چندین مقاله چاپ شده در مجلات ISI و علمی پژوهشی و ارایه چندین مقاله در کنفرانس ها و همایش های داخلی و خارجی میباشد.

فدراسیون جهانی مخترعین مهمترین سازمان حمایتی برای مخترعین زیر نظر سازمان مالکیت فکری ملل متحد میباشد و در حال حاضر 85 کشور عضو رسمی این فدراسیون میباشند. این فدراسیون مسئول برگزاري المپياد و جام جهاني اختراعات بوده و همچنين حمايت كنندة برگزاری مسابقات جهانی اختراعات، نمايشگاههاي تخصصي و بين المللي اختراعات مي باشد. حمایت هاي مادی ، معنوی و حقوقی از مخترعین در جهان از جمله اهداف اين فدراسيون بوده و اعطاء کنندۀ جوایز در مسابقات بین المللی اختراعات در بیش از 85 کشور جهان است./ب

برچسب ها: تجلیل ، فدراسیون ، مخترع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.