سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان تحليلگر روزنامه "زمان" به قدرت ايران در منطقه

اضلاع قدرت ايران در همه جا گسترده شده: از مبارزه عليه پ.ك.ك گرفته تا حل بحران سوريه

"عبدالحميد بيلجي" تحليلگر روزنامه "زمان" در مقاله تحليلي جديد خود تحت عنوان "ايران در همه جا" اذعان نموده كه ايران در تمامي منطقه حضور دارد و يكي از اركان اصلي در رويدادهاي خاورميانه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، اين تحليلگر در اين در سالهاي اخير ما تركها هر جايي كه مي رويم با حضور ايران در آنجا مواجه مي شويم. اين ادعايي مرتبط به نظريه "توطئه" نيست كه آن را ادعايي غير قابل باور قلمداد كنيم بلكه تحليلي بر پايه واقعيت است. اين تحليل برپايه گزارشات رسمي و نيمه رسمي رسيده از دستگاه هاي اطلاعاتي است." 

"شايد شگفت زده شويم اما ايران در همه جا حضور دارد از مبارزه عليه ترويست هاي پ ك ك گرفته تا حل بحران سوريه و تا نقش آفريني در روابط لبنان و عراق. اين مسئله كاملا به ضرر تركيه است. ايران همواره رقيب تركيه بوده و خواهد بود، رقابتي كه در برخي مواقع به خصومت انجاميده است. در اين ميان تكليف روابط دو جانبه ما با ايران چه خواهد بود. "

"براي بررسي اين مسئله نباستي به ويژگي هاي ژئوپوليتيك و پيشينه روابط بي توجه بود. براي پاسخ به اين بايستي از احساسات گرايي اجتناب كرد و به نقش تاريخي ايران در ايجاد توازن در منطقه توجه نمود.  "

برچسب ها: ترک ، ایران ، قدرت ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.