سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالشهای جدی اقتصادي در اروپا و آمريکا

يک اقتصاددان آلمانی تاکید کرد؛ اقتصاد اروپا و آمریکا با چالشهای جدی مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی CNN، بانک مرکزی آلمان هشدار داد؛ احتمال دارد این کشور بار دیگر دچار رکود اقتصادی شود.  
بانک مرکزی آلمان رقم رشد اقتصادی این کشور را برای سال آینده به شدت کاهش داد و به 0.4 درصد رساند. حال آنکه قبلا پیش بینی شده بود، این رقم حدود 1.6 درصد باشد.  
با این اوصاف، می بینیم که به نظر بانک مرکزی آلمان، چشم انداز آتی اقتصاد آلمان تیره و تاریک و فضای اقتصادی کشور مبهم است، حتی ممکن است در سه ماهه پایانی سال جاری نیز اقتصاد آلمان با کاهش رشد همراه باشد و این وضع در سه ماهه اول سال آینده ادامه پیدا کند.  
بدنبال همين موضوع، بانک مرکزی اروپا نیز درباره افول شاخصهای اقتصادی در کشورهای اروپایی هشدار داده است، اما شاخص سهام در بورس آلمان در وضع چندان بدی قرار دارد. سوال مطرح این است که در شرایط خبرهای بد اقتصادی، چرا شاخص سهام در بورس فرانکفورت سقوط نکرده است.
والنتین فون نیوونهیوزن، در گفتگو با این شبکه گفت: "در چند ماه اخیر وضع جدیدی برای چرخه اقتصاد جهانی پیش آمده است. برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون شاهد بهبود نسبی وضع بازارها هستیم، اما باید به اوضاع اقتصادی آمریکا و اروپا توجه داشت که می تواند در آینده اقتصاد جهانی تعیین کننده باشد.  
در این میان، باید به خطر سیاستهای ریاضت اقتصادی و مشکلات اقتصادی فراگیر نیز توجه داشت. منطقه یورو باید به فکر حل مشکلات مالی خودش باشد.  مشکل بدهی ها در یونان بسیار جدی است، باید از بخش خصوصی نیز برای خروج از این مشکلات مالی بهره گرفت. باید به آینده نگاه کرد و کوشید رشد اقتصادی را افزایش داد. اقتصادهای اروپایی با چالشهای جدی مواجه هستند. اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی از جمله سیاستهای افراطی است که در واکنش به این شرایط بروز می کند".

برچسب ها: اقتصاد ، اروپا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.