سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بیش از 650 میلیارد ریال برای اجرای سد گیوی هزینه شد

معاون عمرانی برای احداث سد گیوی در شهرستان كوثر تاکنون بیش از 650 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین میرجعفریان در بازدید از طرحهای عمرانی كوثر افزود: برای تكمیل این طرح550 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت: در دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی اعتبار مناسبی برای تسریع در تكمیل این سد در نظر گرفته شده و هم اكنون عملیات احداث این سد فعال است.

میرجعفریان با اشاره به اهمیت طرح پایاب و شبكه سد گیوی در رونق و تحول منطقه افزود: با تكمیل و بهره‌برداری كامل از این طرح عظیم حدود 10 هزار هكتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی شده و این علاوه بر رفع مشكل بیكاری رونق اقتصادی منطقه را به ارمغان می آورد.

وی همچنین از طرح جاده جایگزین گیوی ، خلخال نیز بازدید كرد و گفت: هفت كیلومتر از این جاده آسفالت شده و چهار كیلومتر از این جاده 11 كیلومتری نیز به زودی آسفالت و مقدمات آبگیری اولیه این سد فراهم می شود.

فرماندار كوثر هم در این بازدید با اشاره به پیشرفت فیزیكی بیش از 80درصدی سد گیوی گفت: توسعه و بهبود حدود هشت هزار هكتار از اراضی دیم و باغات این شهرستان ، كنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

سیدسعدالله رییس ساداتی افزود: سد گیوی با حجم مخزن 76 میلیون متر‌مكعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده است.

وی گفت: سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاكی سنگ‌ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمكعب احداث می شود/س

برچسب ها: اردبیل ، سد ، گیوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.