سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

استان مركزی رتبه دوم كاهش تصادفات كشور را دارد

استان مركزی در چهار سال گذشته به عنوان یكی از استان های حادثه خیز بوده كه با اصلاح جاده ها در سال 90 رتبه دوم كاهش تصادفات كشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، استاندار مرکزی در بازدید از راه آهن اراك افزود: سالانه 35 درصد از بودجه های استان به حوزه حمل و نقل و 450 میلیارد ریال اعتبار سالانه نیز به زیرساخت راههای استان و توسعه و اصلاح مسیرها اختصاص می یابد.

وی افزود: محور آشتیان و فراهان برای افزایش ایمنی چهار بانده شده و جاده خمین نیز در دست ساخت است.

شعبانی فردگفت: راه آهن از دو مبحث مسافربری و حمل بار مورد تاكید است و به عنوان یكی از وسایل حمل و نقل ارزان و آسان باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان كرد: گسترش راه آهن در هسته مركزی كشور از مصوبات مورد تاكید سفرهای هیات دولت به استان مركزی بوده كه اقدامات سازنده ای در سال های اخیر در این حوزه انجام شده است.

رییس كانون هماهنگی دانش و صنعت راه آهن و صنایع ریلی كشور یادآور شد: در حوزه راه آهن هم اقدامات مطلوبی در بخش شازند به سمت نهاوند و ملایر انجام شده است.

شعبانی فرد اضافه كرد: مسیر تهران و ساوه به سمت همدان و غرب كشور و مسیر تهران به سلفچگان و دلیجان به هسته مركزی و اصفهان نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسیرهای خمین، گلپایگان، خوانسار به اصفهان نیز از مسیر های مورد مطالعه راه آهن اراك است افزود: افزایش سرعت در ریل ها و اصلاح مسیر فعلی و دو خطه كردن آنها از مصوبات مهم دولت در حوزه مسافربری توسط راه آهن است.

وی اضافه كرد: اینك خط فعلی راه آهن شازند به سمنگان و به اراك اصلاح شده و مسیر داخل شهری اراك نیز طبق مصوبه دولت به خارج از شهر با مشاركت بخش خصوصی انتقال می یابد.

همچنین مسیر اراك به سمت راهگرد از 80 كیلومتر در ساعت به سرعت 120 تا 160 كیلومتر اصلاح شده است.

وی خاطرنشان كرد: راه اندازی قطار رفت و برگشت به مشهد به صورت روزانه از دیگر طرح های استان در ایجاد خدمات بهینه به مسافران است./ب

برچسب ها: کاهش تصادف ، کشور ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.