سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

اختصاص 7500 هکتار از اراضی زاهدان به کشت پاییزه

مدیر جهادکشاورزی زاهدان گفت: امسال 7 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زاهدان به کشت پاییزه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، سلیمان شریفی‌نیک اظهار داشت: از سطح 7 هزار و 500 هکتار، 5 هزار هکتار به کشت گندم و 2 هزار و 500 هکتار به محصولات جو، گلرنگ و پیاز اختصاص دارد.

وی با اشاره به اجرای کشاورزی حفاظتی در دومین سال زراعی با به‌کارگیری دستگاه‌های خاک‌ورزی مرکب نسبت به تهیه بستر کشت در سطح 500 هکتار افزود: توزیع 250 کیلوگرم سموم ضدعفونی و 20 تن بذر اصلاح شده یارانه‌ای و 300 تن کود از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان شهرستان زاهدان است.

یک هزار و 500 هکتار از اراضی چابهار زیر کشت پیاز قرار دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چابهار گفت: شرایط مطلوب آب و هوایی شهرستان چابهار موجب شده است تا کشاورزان این منطقه از اوایل مهرماه یک هزار و 500 هکتار از زمین‌های شهرستان چابهار را زیر کشت این محصول قرار دهند.

دادرحمن بامری متوسط عملکرد محصول پیاز در این شهرستان را 25 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: بیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از 37 هزار تن پیاز برداشت و به بازارهای استان و استان‌های کشور صادر شود.

وی زمان برداشت پیاز این منطقه را از اوایل بهمن که بیشتر نقاط کشور برف و سرما می‌باشد عنوان کرد و گفت: 2 هزار نفر در امر کاشت، داشت و برداشت محصول پیاز در شهرستان چابهار اشتغال دارند./س

برچسب ها: کشت ، پاییزه ، درزاهدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.