سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست تلاش هاي آمريکا براي همراه کردن روسيه با خود

کارشناس مسائل راهبردی تصریح کرد با توجه به این که موازنه های منطقه ای و بین المللی همچنان به قوت خود باقیست بحران سوریه ادامه خواهد یافت و تلاش های آمریکا برای کشاندن روسیه به منطق آمریکا در قبال سوریه هیچ فایده ای نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ وفیق ابراهیم در گفتگویی با این شبکه درباره ادعاهای غرب درباره سلاح های شیمیایی سوریه و این که آیا این ادعاها صرفا برای اعمال فشار است یا مقدمه ای برای دخالت نظامی به شمار می رود گفت: دخالت نظامی به موازنه های منطقه ای و بین المللی مربوط می شود بنابراین ممکن است طرح مسئله سلاح های شیمیایی با هدف توجیه ارسال سلاح های مدرن بیشتر برای مخالفان مسلح سوریه باشد.

وی افزود: بحران سوریه همچنان ادامه داد زیرا توازنات بین المللی و منطقه ای همچنان به قوت خود باقیست و همچنان برخی طرف های منطقه ای وجود دارند که آماده اند علیه کشورهای دیگر وارد عمل شوند و به عبارت دیگر به سوریه حمله کنند. بر همین اساس آمریکا به بهانه وجود سلاح های شیمیایی در سوریه می کوشد سلاح های بیشتری برای مخالفان ارسال کند. از سوی دیگر بیم آن داریم که آمریکا یا برخی کشورهای عربی سلاح های شیمیایی برای مخالفان سوری ارسال کنند تا نظام سوریه را به داشتن و استفاده از چنین سلاح هایی متهم کنند.

وی در ادامه درباره احتمال تکرار سناریوی عراق در سوریه و پیامدهای آن گفت: اجرای سناریوی عراق در سوریه از جهت ایجاد منطقه حائل دشوار است زیرا سوریه تهدید کرده است هر منطقه ای را که ترکیه یا کشورهای دیگر بخواهند به عنوان منطقه حائل ایجاد کنند هدف حمله قرار خواهد داد. اما از نظر اقدامات تروریستی باید گفت چنین اقداماتی همچنان در این کشور ادامه دارد و غرب از جنبش ها و گروه های سلفی اعم از القاعده و دیگر گروه ها در سوریه حمایت می کند و تحریمی که آمریکا اعلام کرده است هیچ فایده ای ندارد زیرا حمایت ها به طور کلی از گروه های مختلف در سوریه ادامه دارد.

ابراهیم ادامه داد: نظام سوریه اکنون از کل منطقه دفاع می کند در نتیجه همه باید از این نظام حمایت کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به این اوضاع فایده دیدارهای اخضر ابراهیمی فرستاد سازمان ملل در امور سوریه به روسیه و آمریکا چیست گفت: آمریکا تلاش می کند روسیه را جذب منطق خود کند ولی این کار بسیار دشوار است. روسیه می داند که سوریه دامی برای بسط سیطره آمریکا بر جهان است. روسیه می کوشد بار دیگر به عنوان یک قطب قوی به عرصه بین المللی برگردد و بحران سوریه این فرصت را به روسیه داده است. روسیه منافع زیادی در سوریه دارد. اطمینان داشته باشید روسیه به گونه ای از سوریه دفاع خواهد کرد که گویا از سرزمین خودش دفاع می کند. ترکیه هیچ چیز نمی داند و خزعبلات این کشور و عربستان سعودی و دیگر اعراب هیچ ارزشی ندارد. آمریکا و روسیه پس از فوریه درباره بسیاری از مسائل با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.
برچسب ها: امریکا ، شکست ، تلاش ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.