سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنثی شدن بمب پیش از ورود کلینتون به ایرلند شمالی

پیش از ورود وزیر امورخارجه آمریکا به بلفاست برای دیدار با مقامات ایرلند شمالی، بمبی خنثی شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی ؛ پلیس ایرلند شمالی امروز پیش از ورود وزیر خارجه آمریکا به بلفاست، با حمله به یک خودرو، بمبی را که قرار بود ساعاتی بعد منفجر شود کشف و خنثی کرد. در همین رابطه چهار عضو ارتش جمهوریخواه ایرلند بازداشت شده و بازجویی از آنها در حال انجام است.
هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا برای دیدار با مقامات ایرلند شمالی در قالب سفری رسمی امروز وارد شهر بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی) شد. این سفر در شرایطی انجام می شود که نگرانی های شدیدی درباره امنیت ایرلند شمالی بروز پیدا کرده است. پیتر رابینسون سروزیر ایرلند شمالی که رهبری حزب اتحاد گرایان ایرلند را برعهده دارد در مراسم استقبال از کلینتون حضور داشت. مارتین مک گینیس معاون رابینسون و رهبر شاخه سیاسی شین فین نیز در این مراسم حضور داشتند.


این دو مقام ایرلند شمالی، شخصیتهای کلیدی اداره امور ایرلند به شمار می روند. این دو مقام ایرلندی سالها قبل هم با کلینتون برای استقرار صلح در ایرلند شمالی همکاری داشتند. باآنکه این دو مقام ایرلندی هنگام خیرمقدم به کلینتون ، لبخند به لب داشتند، هر دوی آنها به خوبی می دانند که در شرایط سختی به سر می برند زیرا تنشها میان اتحاد گرایان دموکرات و جمهوری خواهان ایرلند شمالی بسیار شدت پیدا کرده است.

این تنشها به تصمیم اخیر شورای شهر بلفاست مربوط است که براساس آن پرچم «پادشاهی متحده بریتانیا» از فراز ساختمان شورای این شهر به پایین کشیده می شود و به غیر از روزهایی خاص، در روزهای دیگر نباید پرچم انگلیس برفراز این ساختمان به اهتزار دربیاید. این اقدام، با اعتراض طرفداران دولت مرکزی انگلیس در ایرلند شمالی همراه شده است. 
برچسب ها: کلینتون ، ایرلند ، باشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.