سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

جهانی کردن اسلام مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه بیرجند گفت: جهانی کردن اسلام و نشر و انتقال فرهنگ ولایت از مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی  در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند با اشاره به 17 آذر‌ماه روز هواپیمایی اظهار کرد: امید است مسئولان با استفاده درست و بهینه از نعمات خدادادی و علم بشر زمینه‌های خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و سهولت در زندگی و مسافرت هموطنان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه 18 آذر‌ماه سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی از سوی سازمان ملل است، ادامه داد: حق همیشه ماندنی و باطل همیشه رفتنی است و جهموری اسلامی ایران انقلاب کرد تا شعارهای حق، فضای حق و اعمالی حق را پایه‌گذاری و پایه‌ریزی کند.

امام جمعه بيرجند تصریح کرد: به لطف پروردگار دیکتاتورها و هم‌دستان استکبار و صهیونیست در حال نابودی هستند و این مهم نوید نابودی کامل استکبار و صهیونیست را می‌دهد.

وی با اشاره به 19 آذر‌ماه روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) افزود: بیرجند یکی از شهرستان‌های فرهنگی کشور است و مسئولان در راستای امورات و برنامه‌های فرهنگی و حفظ پیشینه فرهنگی این منطقه بیش از پیش تلاش کنند.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: نشر و انتقال پیام‌هایی چون اسلام، ‌ولایت و فرهنگ ناب محمدی به سراسر جهان از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و این موارد جان‌مایه نظام اسلامی است.

رضایی بیرجندی گفت: در جامعه و نظامی که در آن فرهنگ اعتدال، توجه به اعتقادات و توجه به معنویت حاکم است باید قدر این جامعه و نظام را دانسته و با برنامه‌ریزی از ورود ابتذال‌ها و ناهنجاری‌های غربی در جامعه اسلامی جلوگیری کنیم.

امام جمعه بيرجند به زلزله چهارشنبه شب زهان در شهرستان زیرکوه اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان همکاری های همه جانبه ای داشته و به سرعت به یاری زلزله زدگان شتافتند، که این تعامل رمز موفقیت در همه امور است.

وی با تاکید بر اینکه همه روستاهای خراسان جنوبی باید بهسازی و مقاوم سازی شود، افزود: زلزله از جمله بلایای طبیعی بوده و قابل پیش بینی نیست، اما مردم و مسئولان باید نسبت به مقاوم سازی منازل روستائیان و سایر واحدهای مسکونی غیرمقاوم اقدام کنند./س

برچسب ها: خطبه ، نماز ، جمعه ، بیرجن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.