سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص مغز و اعصاب:

اختلال حسی در 35 تا 40 درصد مبتلایان به ام اس دیده می شود

اختلال حسی در 35 تا 40 درصد مبتلایان به ام اس به ویژه در مراحل ابتدایی بیماری دیده شده و این نوع اختلال جزء علایم اولیه ام اس محسوب می شود.

محمد علی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  فرد مبتلا به ام اس در طول بیماری خود دچار علایم متعددی می شود که این علایم به طور عمده شامل اختلالات حسی و حرکتی، ضعف اندام های بدن و اختلالات بینایی است.

وی با بیان این که بسیاری از بیماری مبتلا به ام اس دچار اختلالات و مشکلات حسی هستند، تاکید کرد: اختلال حسی در 35 تا 40 درصد مبتلایان به ام اس به ویژه در مراحل ابتدایی بیماری دیده شده و این نوع اختلال جزء علایم اولیه ام اس محسوب می شود.

معظمی افزود: حدود 35 درصد بیماران ام اس نیز دچار اختلال حرکتی هستند و این نوع اختلال مانند اختلال حسی از علایم مهم اولیه بیماری محسوب شده و باید جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: از آن جا که کاهش قدرت بینایی  و دور بینی نیز از علایم بسیار مهم به ویژه در مراحل ابتدایی ام اس است، به همین دلیل غربالگری و تشخیص دقیق علت این نوع اختلالات بینایی ضروری است.

معظمی خاطر نشان کرد: در صورتی که ام اس در مراحل ابتدایی و  به موقع تشخیص داده شده و درمان مناسب برای آن صورت گیرد، در آن صورت اثر بخشی درمان های موجود افزایش یافته و احتمال تشدید بیماری نیز کاهش می یابد./ع2

برچسب ها: ام اس ، اختلال ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.