سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار کشته و زخمي ها در درگیری های طرابلس

شمار کشته های درگیریهای شهر طرابلس در شمال لبنان به یازده نفر و تعداد زخمیها به هفتاد نفر افزایش یافت .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛ درگیریهای شدیدی دیشب در چند محور مانند منطقه منکوبین ، ریوا و خیابان سوریه که حائل بین جبل محسن و باب التبانه است صورت گرفت و در این درگیریها از سلاحهای تیربار و راکت و برای نخستین بار از خمپاره استفاده شد و محله های مسکونی به ویژه در نزدیکی محورهای درگیری هدف قرار گرفتند .

مازن گفت این درگیریها از چهار روز پیش تاکنون ادامه دارد . مشخص است که تصمیم سیاسی روشنی از سوی دولت و ارتش این کشور و نیروهای امنیتی برای کنترل کامل بر شهر گرفته نشده است.

مازن ابراهیم گفت ارتش در طرابلس مستقر شده است اما از ورود به درگیریها خودداری می کند و در مواضعش مستقر می شود و صحنه را برای درگیری بین افراد مسلح باز می گذارد همه اینها نشان می دهد تصمیم سیاسی هنوز گرفته نشده است . هم اکنون چهار وزیر از شهر طرابلس و هشت نماینده در دولت و مجلس لبنان حضور دارند علاوه بر اینکه شمار زیادی از فرماندهان نظامی و امنیتی در نهادهای لبنانی حضور دارند و همه درخواستهای مردم و برخی نیروها و مسئولان برای تصمیم گیری در خصوص طرابلس بی نتیجه مانده و بعید است که در چند روز آینده اوضاع میدانی در طرابلس تغییر کند زیرا شدت درگیریها ،علل زیادی دارد .

موضوع اساسی نیز به جوانان لبنانی مربوط می شود که وارد خاک سوریه و در آنجا کشته شدند و تنش نیز هم اکنون بر سر این قضیه است زیرا دهها نفراز خانواده ها منتظر بازگشت اجساد فرزندانشان هستند. قرار است فردا تعدادی از اجساد به مقامات لبنانی تحویل داده شوند به همین سبب گفتمان سیاسی در طرابلس به شدت متشنج است و طرابلسی ها منتشر بازگشت اجساد هستند و انتظار می رود فردا در شهر طرابلس روز تظاهرات و غم و اندوه باشد .
برچسب ها: طرابلس ، لبنان ، درگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.