سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

دنیای غرب نیازمند فکر زلال شیعی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز دنیای غرب نیازمند فکر سالم و زلالی است که ازتفکر تشیع نشات می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، در بازدید از موسسه بین المللی مطالعات اسلامی با بیان این که جهان امروز نیازمند ارائه الگوی درست برای زندگی است، یادآورشد: مبلغان عرصه بین الملل نباید تنها مخاطبان خود را شیعیان قرار دهند، بلکه باید با حضور در مراکز و نهادهای علمی و گفت‌وگو با ادیان و مذاهب دیگر، تفکر شیعه را ترویج داده و به شبهات پاسخ دهند.

وی ادامه داد : مکتب شیعه معتدل، عدالت‌گستر و مردم سالار است، و مبلغان باید این فکر سالم را به جهانیان منتقل کنند و بدانند سفیران و رسولان حوزه‌‌ای هستند که رسالت آن همچون رسالت پیامبر اسلام (ص) جهانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که مبلغان عرصه بین الملل باید چهره ای مهذب و اخلاقی داشته باشند تا بتوانند تاثیرگذاری کاملی داشته باشند، گفت: رفتار و اخلاق مبلغین می‌تواند الگوی تربیتی کاملی را در اختیار مردم قرار دهد؛ بنابراین اخلاق اسلامی باید بزرگترین ارمغان برای جهانیان باشد.

وی خطاب به دانش پژوهان موسسه مطالعات اسلامی افزود: امیدهای زیاد به شما وجود دارد و بدانید زمینه‌ساز فضای معنوی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) هستید و باید قدر خود بدانید و نسبت به رسالتی که بر عهده دارید آگاه باشید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.