سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرويز شيخ طادي:

مديران فيلمنامه جديدم را رد كردند

مديران به دليل پرداختن به مسائل حاشيه اي فيلمنامه جديدم را رد كردند.

پرويز شيخ طادي، كارگردان سينما در خصوص فيلمنامه جديد خود و نمايش آثار نامطلوب در سينماي ايران به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: طرح هايي را ارائه دادم كه متأسفانه مورد استقبال قرار نگرفته و در حال حاضر تهيه كننده اي در جهت توليد آثارم ندارم.
وي تصريح كرد: فيلمنامه اي را با نام "توهم" به مسئولان امر ارائه دادم ولي به دليل پرداختن مديران به مسائل حاشيه اي، مجوزي دريافت نكردم.
شيخ طادي، در خصوص نمايش آثاري خارج از چارچوب و قوانين كشور در سينماهاي ايران اظهار داشت: متأسفانه مدتي است كه شاهد آثاري سخيف در سينماها هستيم و اعتراضاتمان هم به دليل نبود گوش هاي شنوا، هيچ نتيجه اي درپي ندارد.
وي ادامه داد: مديران و مسئولان سينمايي تا زماني كه مجبور به پرداخت خساراتي در جامعه نشوند در راستاي بهبود سينما اقدامي نمي كنند.

** فيلم هاي سينمايي تابلوهاي شخصي فيلمسازان نيستند


وي در خصوص رسيدن سينما به آثاري چون فيلم هاي نمايش يافته در شبكه "فارسي ون" عنوان كرد: به مرور محتواي فيلم هاي سينمايي كشورمان به بدتر از آثار نمايش يافته در "فارسي وان" خواهد رسيد، با شتابي كه فيلمسازان در اين گونه محتوا و مضامين گرفته اند به طور حتم از آنان پيشي خواهيم گرفت.
كارگردان فيلم سينمايي "شكارچي تشنه" در ادامه به سلايق فيلمسازان اشاره كرد و گفت: فيلم يك تابلوي شخصي نيست كه فيلمساز به خاطر علاقه خود دست به توليد آثاري در سينما بزند، يك فيلمساز بايد به اين نكته توجه كند كه پس از نمايش فيلم چه تأثيراتي بر روي جامعه و روند زندگي مردم خواهد گذاشت.

** آثار سخيف فاكتور فروشي براي فيلمسازان است

وي افزود: يك فيلمساز زماني كه هيچ قهرماني ندارد براي فروش فيلم خود دست به توليد آثار سخيفي در سينما مي زند و شعارش هم اين است در جهت درس عبرت براي مردم و جامعه ام دست به ساخت اين گونه فيلم زدم.
شيخ طادي، بيان كرد: يك فيلمساز نمي تواند در تمامي زمينه ها و مشاغل موجود در كشور به صورت تخصصي وارد شود، اما مي تواند در زمان ساخت از جامعه شناسان و كارشناسان مجربي استفاده كند تا آثار مخربي در سينما توليد نشود.

**نيازمندي مردم به آثاري كم تنش

امروزه مردم كشورمان به دليل وجود  افزايش هزينه ها نيازمند آثاري كم تنش و بدور از استرس هستند و فيلمسازان بايد آثاري لطيف، طنز با قهرمان هايي وفادار توليد كند تا روحيه مردم به سمت و سوي نشاط برود در غير اين صورت فيلم ها با عدم استقبال روبرو خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: اميدوارم مسئولان قبل از بروز خسارت هايي جبران ناپذير به فكر نجات سينماي ايران باشد./ص
برچسب ها: سینما ، اکران ، نمایش ، حاشیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.