مهرانی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مدیریت کیفیت جامع به کیفیت محصول یا تولید محدود نمیشود و تمام مسیر زنجیره تامین تا توزیع را در بر میگیرد.
وی ادامه داد: کیفیت در یک محصول پس از مدتی به مرحله قابل قبول میرسد و تضمین کیفیت پس از تولید در مراحل بعدی اهمیت پیدا میکند.
مهرانی با بیان اینکه مزیت رقابتی شرکتها در تمام دنیا بعد از کارخانه دنبال میشود، تصریح کرد: کیفیت بهترین بودن نیست بلکه به معنی برآوردن نیاز مشتری است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مشتری حداقل کیفیت برای یک محصول را نیاز دارد قدمی که در تمامی کارخانجات یکسان محسوب میشود.
مهرانی در پایان خاطرنشان کرد:باید اصل رقابت پذیری در واحدهای تولیدی بیشتر پرداخته شود تا هم انبار تولید کننده از کالاهای کم رقابت و هم دستان مشتری از کالای خارجی پر نشود.