سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزیت رقابتی تنها به چارچوب واحد تولیدی محدود نیست

مزیت رقابتی از طریق مدیریت کیفیت جامع صورت می‌پذیرد کیفیتی که فقط به محصول ختم نمی‌شود و تا زمان رسیدن به دست مشتری ادامه پیدا می‌کند.


مهرانی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مدیریت کیفیت جامع به کیفیت محصول یا تولید محدود نمی‌شود و تمام مسیر زنجیره تامین تا توزیع را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: کیفیت در یک محصول پس از مدتی به مرحله قابل قبول می‌رسد و تضمین کیفیت پس از تولید در مراحل بعدی اهمیت پیدا می‌کند.

مهرانی با بیان اینکه مزیت رقابتی شرکت‌ها در تمام دنیا بعد از کارخانه دنبال می‌شود،‌ تصریح کرد: کیفیت بهترین بودن نیست بلکه به معنی برآوردن نیاز مشتری است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مشتری حداقل کیفیت برای یک محصول را نیاز دارد قدمی که در تمامی کارخانجات یکسان محسوب می‌شود.

مهرانی در پایان خاطرنشان کرد:‌باید اصل رقابت پذیری در واحدهای تولیدی بیشتر پرداخته شود تا هم انبار تولید کننده از کالاهای کم رقابت و هم دستان مشتری از کالای خارجی پر نشود.

برچسب ها: کیفیت ، مزیت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.