سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفارت ایران در باکو ضمن محکوم کردن نشست گروهک تجريه طلب داک:

ملت ایران و جمهوری آذربایجان درحفظ پیوندهای دوستانه خود مصمم هستند

سفارت جمهوري اسلامي ايران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن نشست گروهک تجريه طلب داک اعلام کرد: مردم مسلمان وشيعه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان درحفظ پيوندهاي دوستانه خود مصمم بوده و تلاش هاي عوامل شناخته شده و معلوم الحال، تاثيري در کاهش اين دوستي و صميميت نخواهد داشت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفارت جمهوري اسلامي ايران در باکو در بيانيه اي برگزاري نشست گروهک تجريه طلب داک در باکو و طرح مطلب موهن و ضد ايراني در اين نشست را محکوم کرد.

در اين بيانيه آمده است: بار ديگر توطئه اي جديد براي تضعيف پيوندهاي دوستانه دو ملت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان و ايجاد اخلال در مناسبات دوستانه تهران و باکو شکل  گرفت و گروهک تجزيه طلب داک يا به اصطلاح کنگره آذربايجاني هاي جهان با برگزاري نشستي در باکو در مسير تحقق اهداف شوونيستي صهيونيسم بين الملل و استکبار جهاني گام برداشت.

در اين نشست افراد شناخته شده‌اي که سالهاست در خدمت اهداف دشمنان مردم ايران و جمهوري آذربايجان قرار دارند به ياوه گويي پرداخته و با هتاکي به جمهوري اسلامي ايران و اظهارات تحريک آميز به تبليغ افکار تجزيه طلبانه مورد نظر صهيونيسم بين الملل اقدام کرده اند.

اين گروهک که با هدف انحراف توجه افکار عمومي مردم جمهوري آذربايجان از مهمترين مشکل امنيتي جمهوري آذربايجان يعني مناقشه قره باغ، به دنبال تحريک انگيزه هاي تجزيه طلبانه ضد ايراني است، وقيحانه در اين نشست، تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران را زير سوال برده و در اين مسير به توجيهاتی تمسک جسته، که جدايي طلبان قره باغ نيز از همين گونه توجيهات براي اعلام استقلال خود استفاده کرده اند.

سفارت جمهوري اسلامي ايران معتقد است که گروهک هاي وابسته به صهيونيسم  بين الملل در جهت ايجاد بي ثباتي و ناامني به نفع بيگانگان، به دنبال تحريک احساسات اقوام مختلف هستند و از اين طريق سعي دارند  وفاق و وحدت ملي اقوام مختلف در جمهوري آذربايجان را از بين ببرند.

بديهي است که فعاليت آزادانه گروهک هاي تجزيه طلب ضد ايراني مغاير با روند مثبت مناسبات ايران و جمهوري آذربايجان بوده و انتظار است دولت محترم آذربايجان نيز حساسيت لازم را نسبت به فعاليت هاي اين قبيل گروهک ها داشته باشد.

سفارت جمهوري اسلامي ايران ضمن محکوم کردن مطالب سخيف مطروحه در اين نشست، اطمينان دارد مردم مسلمان وشيعه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان درحفظ پيوندهاي دوستانه خود مصمم بوده و تلاش هاي عوامل شناخته شده و معلوم الحال ،تاثيري در کاهش اين دوستي و صميميت نخواهد داشت.

در گردهمايي غير رسمي گروهک موسوم به کنگره آذربايجاني هاي جهان در 14 آذرماه، صابر رستم‌خانلي از عناصر تجزيه طلب و اژدر تقي زاده از ضد انقلاب هاي فراري از ايران، با استفاده از اصطلاحات مجعول و بي پايه نظير به اصطلاح آذربايجان شمالي و جنوبي به سبک متدهاي دوره استالين و شوروي به تحريف تاريخ ايران پرداخته و اظهارات موهن ضد جمهوري اسلامي ايران به زبان آورده اند.

اتتهای پیام/
پ2


برچسب ها: باکو ، ایران ، موهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.