سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز اول مطالعات ساماندهی محور فرهنگی، تاریخی، فین - سیلک آغاز شد

فاز اول مطالعات ساماندهی محور فرهنگی، تاریخی گردشگری فین – سیلک با اعتبار 300 میلیون ریال آغاز شد.

حسین یزدان مهر (سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان) در خصوص ساماندهی محور فرهنگی، تاریخی فین – سیلک به خبرنگار بخش میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: ساماندهی فاز اول این محور تاریخی با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال و از محل اعتبارات استانی به مدت هشت ماه انجام می شود.
وی ادامه داد: حد فاصل محوطه باستانی سیلک – باغ فین و چشمه سلطانیه به لحاظ موقعیت مکانی، وجود ارزش های تاریخی دارای موقعیت ویژه ای در شهرستان کاشان است.
یزدان مهر تصریح کرد: وضع موجود کاربری اراضی، قرار گیری برخی از مهمترین مراکز شهری قدیم و جدید، مجموعه‌های واجد ارزش تاریخی و معماری، مراکز خدماتی محوطه باستانی سیلک، باغات، باغ فین و چشمه سلطانیه و قرار گیری در مهمترین محورهای خدماتی – ارتباطی شهر اهمیت این محور را دو چندان می کند.
وی افزود: این محور از حاشیه محوطه باستانی سیلک شروع و محدوده باغ کهنه به باغ فین و نیز چشمه سلیمانیه را شامل شود.
یزدان مهر اظهار داشت: در این میان، محور منتهی به باغ تاریخی فین به عنوان مهمترین قسمت این محور به علت وجود باغات متعدد حاشیه آن همواره به عنوان یک محور طبیعی با ارزش مطرح بوده و در برخی از منابع تاریخی هم اشاره به خیابان چهار باغی شده که به مجموع باغ ها و بناهای سلطنتی فین متصل شده است.
وی به اقدامات فاز اول مطالعات محور تاریخی فرهنگی سیلک – فین اشاره کرد و گفت: بررسی و مطالعات محدوده محور فین سیلک به منظور طرح سیمای شهری بدنه مذکور، بررسی های تاریخی، بررسی های کالبدی- فضایی، بررسی جمعیتی و اجتماعی و فرهنگی قابل احیاء در این محدوده، تعیین کمبودها و نیازها در زمینه تأسیسات زیربنایی، خدمات رفاهی و سایر کارکردهای اصلی را از مهمترین اقداماتی دانست که قرار است در فاز اول این پروژه انجام شود./ص
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، فین ، سیلک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.