سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کلاغ و چهل کلاغ

صدای پچ پچ و همهمه سخنی که شاخ و برگ بسیار توسط افراد زیادی بع دهن بچرخد به قول قدیمیها همون یک کلاغ و چهل کلاغ یا همون شایعه امروز خودمون.

به گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران: ناهنجاری اجتماعی است که بنیادهای ارزشی و اخلاقی جامعه را از بین می برد و پایه های اطمینان و اعتماد اجتماعی را سست یا نابود می سازد.

یک کارشناس مذهبی در رابطه با شایعه پراکنی گفت: شایعه خبر بی اساسی است که آذادانه بدون توجه به درستی و نادرستی آن برای ترور شخصیت انسان آبرومند دهن به دهن می گردد و باعث تغریب و تضعیف هنجارهای اجتماعی می شود.

وی در خصوص اهداف شایسته سازان افزود: ایجاد اضطراب و سلب آرامش و امنیت از شخص و جامعه تشویش، تردید افکنی و انتقام جویی از جمله اهداف وی خاطر نشان کرد.

ساده لوحان و افراد بی بصیرت از افرادی هستند که در دام شایعه سازان می افتند و ناخواسته و ناخواسته به آن دامن می زنند.

گفتنی است: هنجارهای اجتماعی، ارزش ها و ستون های اصلی یک جامعه است و تخریب و تضعیف هر یک از آن ها به معنای از میان بدرن یکی از ستون های جامعه است متاسفانه شایه یکی از این ناهنجاری ها است که باعث از میان رفتن اعتماد و اطمینان عمومی است یادمان باشد همه ی افراد جامعه در برابر آبروی یکدیگر مسئولند پس به خاطر موقعیت خودمان زندگی دیگران را به خطر نیندازیم./ف

 

برچسب ها: کلاغ ، چهل ، چرخد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.