سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست سیاست تحریم آمریکا؛

کره جنوبی، هند، ترکیه و کشورهای دیگر در آستانه معافیت از تحریم نفتی علیه ایران

منابع آگاه اعلام کردند که مقامات آمریکایی تا 6 ماه دیگر هند، کره جنوبی، ترکیه و چند کشور دیگر را از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: هند ، کره جنوبی، ترکیه و چند کشور دیگر تا 6 ماه دیگر از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف خواهند شد.

خاطرنشان می شود آمریکا اخیرا به
کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، هند، آفریقای جنوبی،فرانسه،ایتالیا، اسپانیا، یونان و چندین کشور دیگر فرصت داده بود تا از ایران نفت خریداری کنند.

 یکی از دلایل اصلی این مسئله این است که هر پالایشگاه با یک درجه سنگینی و یا سبکی نفت (API) احداث می شود و پس از ساخت نمی توان از نفت کشور دیگری استفاده کرد زیرا ضررهای جبران ناپذیری را به تأسیسات نفتی وارد می کند.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اخیرا با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاکید کرد: کشورش به خرید گاز از ایران ادامه خواهد داد.

اردوغان که در جریان کنفرانس مشترکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حضور داشت، افزود: ما همیشه به مقامات آمریکایی گفته‌‌ایم که این موضوع برای ما از اهمیت استراتژیک برخوردار است و ما نمی‌توانیم با تحریم‌ها همراه شویم.

وی همچنین تأکید کرد موضع ترکیه در این زمینه ثابت است و این کشور در آینده نیز در همین جهت به حرکت خود ادامه خواهد داد.

"تانر ایلدیز" وزیر انرژی ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد: معتقدیم تحریمهای آمریکا شامل خرید نفت از ایران نخواهد شد
برچسب ها: نفت ایران ، تحریم ، معافیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.