سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی بان کي مون بار ازاحتمال استفاده ازسلاحهاي شيميايي درسوريه

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر درباره احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ بان کی مون در نشست خبری مشترک با نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد گفت: ما درباره پیشرفت در اوضاع عراق و بعضی مسایل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردیم.

وی با ابراز نگرانی در مورد وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه افزود: ما به شدت نگران استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه هستیم.مون هدف از سفر خود به بغداد را از بین بردن موانع در گفتگوها بین دولت های عراق و کویت اعلام کرد.

نوری المالکی هم در این نشست خبری گفت: درباره همکاری بین عراق و سازمان ملل و خروج عراق از چارچوب فصل هفتم منشور ملل متحد گفتگو کردیم. بان کی مون در این گفتگوها وعده داد به عراق و کویت برای حل همه مسایل بغرنج بین دو کشور کمک کند.المالکی افزود: ما همچنین در مورد اوضاع امنیتی سوریه و پیامدهای آن گفتگو کردیم.وی خاطر نشان کرد: ما از سازمان ملل خواستیم توجه بیشتری به مسئله فلسطین و رنج فلسطینی ها داشته باشد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد باید مشکل مناطق مورد اختلاف بین بغداد و اربیل بر اساس قانون اساسی عراق حل شود. توافق شد گروههایی از ساکنان این مناطق به منظور تامین امنیت آنها تشکیل شود.وی ادامه داد: ما از دبیرکل سازمان ملل خواستیم مسایل مربوط به افراد ناپدید شده به فصل ششم به جای فصل هفتم منشور ملل متحد منتقل شود.
برچسب ها: بان کی مون ، دبیر ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.