سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندانهای آمریکا، کانون بهره کشی از نیروی کار ارزان

درحالیکه مردم آمریکا برای یافتن کار تقلا می کنند، بازار کار برای زندانیان این کشور بسیار داغ است!

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، در شرایط بیکاری و بحران اقتصادی، زندانهای آمریکا به کانون بهره کشی از نیروی کار ارزان تبدیل شده اند.
 دولت آمریکا و شرکتهای بزرگ آمریکایی از نیروی کار ارزان قیمت در زندانهای این کشور استفاده می کنند، تا دهها میلیون دلار سود کسب کنند، به همین علت زندانهایی که در آمریکا در کنترل و اداره بخش خصوصی است مملو از زندانیان است.  
در سالهای اخیر، همکاری بخش خصوصی با شبکه زندانهای آمریکا به صورت چشمگیری افزایش یافته است. درواقع، این تعامل به اندازه ای شده که نوعی نیروی کار ارزان قیمت همانند چین در پشت میله های زندانهایی آمریکا شکل گرفته است.  
زندانیان آمریکایی به نیروی کاری برای برون سپاری فعالیتهای اقتصادی بجای چین تبدیل می شوند. زندانهای خصوصی آمریکا فعالیتهای تجاری خود را تبلیغ می کنند که زندانیان انجام می دهند و تلاش می کنند تا از این طریق ، حمایت و همکاری بخش خصوصی را برای فعالیتهای مشترک تجاری جلب کنند.  
صنایع و شرکتهای بزرگ آمریکایی از نیروی کار ارزان در زندانها استفاده می کنند. زندانیان آمریکایی کالاهای مختلف را تولید می کنند. صدها شرکت بزرگ آمریکایی از قبیل مایکروسافت، بوئینگ و استارباکس به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و در قالب پیمانکاری از خدمات زندانیان آمریکایی استفاده می کنند. بخش اعظم پولی که باید به صورت حقوق به این زندانیان پرداخت شود، به عنوان هزینه نگهداری آنها در زندان اخذ می شود. کار در زندانهای آمریکا اجباری است و زندانیان فقط می توانند بین کار برای دولت آمریکا و بخش خصوصی ، یک گزینه را انتخاب کنند. شرکت دولتی یونیکور یکی از نامهای مطرح در زمینه استفاده از خدمات زندانیان آمریکایی است. این شرکت 176 قلم کالای مختلف را بدست زندانیان تولید می کند و در اختیار سازمانهای دولتی آمریکا قرار می دهد. سال گذشته میزان سود این شرکت به 900 میلیون دلار رسید.
فقط دو شرکت بزرگ اداره کننده زندانهای آمریکا در سال گذشته، 3 میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد داشتند که رقم بسیار بالایی است.  
همچنين؛ تعداد بالای زندانیان در آمریکا و دوره های محکومیت طولانی به نفع شرکتهای آمریکایی تمام شده است که در این حوزه فعالیت دارند.  
با نگاهی به این واقعیتها می توان دریافت، چرا 3 شرکت خصوصی بزرگ اداره کننده زندانهای آمریکا طي 10 سال گذشته، حدود 45 میلیون دلار برای رایزنی و لابی با مقامات دولتهای فدرال و ایالتی آمریکا صرف کرده اند که حامی بازداشت و زندانی کردن مهاجران و تعیین حداقل دوره محکومیت و قوانین دیگری بوده اند که سبب افزایش تعداد زندانیان آمریکایی می شود.  
اما این رقم صرف شده درمقایسه با میلیاردها دلاری که این شرکتها هر سال از محل فعالیت زندانیان به دست می آورند، بسیار اندک و ناچیز است. بنابراین، این فعالیت اقتصادی کاملا به صرفه است.  
در حال حاضر، تعداد زندانیان در آمریکا بیش از هرکشور دیگری در جهان است، بطوریکه بیش از 2میلیون نفر در پشت میله های زندان هستند. این رقم معادل 25 درصد از تعداد کل زندانیان در جهان است.  
از س30 سال پیش که زندانها به کانون خوب سوددهی اقتصادی در آمریکا تبدیل شده اند، تعداد زندانیان در این کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته است.  
با این اوصاف، این پرسش اساسی مطرح است که آیا دستگاه قضائی آمریکا نیز با افزایش دادن تعداد زندانیان این کشور فقط در جهت منافع اقتصادی این بنگاههای اقتصادی حرکت می کند!
برچسب ها: بازار ، داغ ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.