سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح رژیم صهیونیستی برای جداسازی شمال وجنوب کرانه باختري

رژیم صهیونیستی با طرحهای جدید شهرک سازی به دنبال جدا کردن شمال و جنوب کرانه باختری از یکدیگر و متصل کردن شهرک های صهیونیستی به قدس است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ درباره نهایی شدن طرح های جدیدی شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری گفت: اسرائیل با احداث شهرک های بیشتر به افزایش سطح نمایندگی فلسطین در سازمان ملل واکنش نشان می دهد.

کمیته برنامه ریزی وابسته به شهرداری قدس با برنامه احداث هفت هزار و پانصد واحد مسکونی جدید علاوه بر احداث چندین هتل در شرق قدس اشغالی موافقت کرد. اشغالگران با اجرای این طرحها تلاش می کنند قدس را به طور کامل از دیگر مناطق کرانه باختری جدا کنند و فاصله بین شمال و جنوب کرانه باختری ایجاد کنند. اشغالگران می خواهند شهرک معالی ادومیم را که سی و پنج هزار شهرک نشین در آن زندگی می کنند به قدس متصل کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهرک سازی در اطراف قدس را خط قرمزی دانست که نمی تواند در برابر آن سکوت کند. صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی هم تصویب این طرحها را به معنای تصمیم اسرائیل برای پایان دادن به راه حل تشکیل دو کشور و از بین بردن روند صلح دانست.

عریقات از طرح تشکیلات خودگردان برای شکایت به شورای امنیت از شهرک سازی جدید اسرائیل خبر داد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مقابل تاکید کرد این رژیم به دستیابی به راه حلی با فلسطینی ها از طریق گفتگو پایبند است. این در حالی است که اتحادیه اروپا به شدت از طرح شهرک سازی اسرائیل ابراز نگرانی کرد. اعتراض به شهرک سازی در داخل جامعه اسرائیل هم بود و دهها عضو حزب میرتز در برابر ساختمان وزارت امور خارجه این رژیم در قدس تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و از دولت خواستند شهرک سازی را متوقف کند.
برچسب ها: کرانه ، اسرائیل ، جداسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.