سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

آغاز طرح توسعه پالايشگاه فراشبند دو

طرح توسعه پالایشگاه فراشبند دو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سرپرست منطقه عملیاتی گازی آغار و دالان استان فارس گفت: این طرح به عنوان فاز دوم این پالایشگاه فراشبند آغاز شد که قرار است 15 میلیون مترمکعب گاز میدان‌های دی و سفیدزاخور را فرآورش کند.
آقای نجفی با اشاره به آغاز فعالیت‌های توسعه‌ای در میدان‌های دی و سفیدزاخور از پیوستن این دو میدان به حوزه فعالیت‌های منطقه آغار و دالان گفت:پس از حفاری چاه‌های مورد نظر در این دو میدان ، گاز تولیدی آن‌ها برای فرآورش به طرح توسعه پالایشگاه فراشبند فرستاده می‌شود.
وی افزود: علاوه بر آن ، یک طرح توسعه نیز در گازی آغار و دالان در دست جراست که به موجب آن حدود 5 میلیون مترمکعب گاز از این میدان بیش از میزان فعلی برداشت می‌شود که در طرح توسعه پالایشگاه فراشبند فرآورش می‌شود.
رئیس عملیات بهره‌برداری منطقه آغار ، دالان ، دی و سفیدزاخور گفت: در 6 ماه اول امسال‌ بالغ ‌بر10 کیلومتر تعویض پوشش لوله‌ها و 150 متر تعویض لوله در منطقه آغار و دالان انجام شده است ضمن این که در تعمیرات اساسی پالایشگاه فراشبند نیز کلیه واحدهای پالایشگاه مورد بازنگری و تعمیر قرار گرفته است.
آقای نجفی گفت:کلیه برنامه‌های تعمیراتی در این منطقه را نیروهای جوان و متخصص انجام داده اند و در کار انجام تعمیرات اساسی ، شاهد ثبت رکوردهای زمانی بسیار خوبی بودیم.
وی مهمترین ویژگی کار در بیشتر میدان ها و مناطق زاگرس جنوبی به ویژه منطقه آغار و دالان را صعب‌العبور بودن راه‌ها دانست و گفت: کار تعمیر و نگهداری از تاسیسات همراه با تولید پایدار در این مناطق بسیار دشوار است./س

برچسب ها: پالایشگاه ، فراشبند ، دو ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.