سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای حفظ امنیت ایمیل خود تنها از یک مرورگر استفاده کنید

حفظ امنیت پست الکترونیکی تنها به داشتن کلمه عبور امن وابسته نبوده و راه هایی برای دستیابی به پست الکترونیکی وجود دارد که به کلمه عبور نیاز نیست.

مهندس آرش فاضلی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه هر سرویس اینترنتی که به یک کلمه عبور نیازمند است روشی برای بازیابی این کلمه در اختیار کاربر خود قرار می دهد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از روش های کلاسیک برای بازیابی کلمه عبور،‌استفاده از آدرس پست الکترونیک ثانویه است به این صورت که وقتی کاربر کلمه عبور خود را فراموش کرده و یا از دست می دهد می تواند از سرویس دهنده خود تقاضای کلمه عبور کند که این رمز عبور با فرستادن لینکی به ایمیل ثانویه برای کاربر ارسال می شود.

وی افزود: برای حفظ امنیت ایمیلی که کلمه عبور آن را کاربر از دست داده لازم است هنگام ثبت نام و ایجاد ایمیل ثانویه اطلاعات واقعی به سرویس دهنده داده شود زیرا در صورت ثبت آدرس ایمیل ثانویه غیرواقعی ممکن است با ارسال لینک بازیابی کلمه عبور به ایمیل ثانویه، شخص دیگری که به واقع صاحب آن آدرس است به اکانت و اطلاعات محرمانه شما دسترسی پیدا کند.

این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: بهتر است برای ثبت آدرس ایمیل ثانویه از سرویس دهنده های داخلی و یا آدرسی در سرویس دهنده ای دیگر استفاده کرد که به نام خود کاربر به ثبت رسیده است،همچنین برای نمایش میل باکس از مرورگری غیر از مرورگری که غالبا برای وبگردی استفاده می شود، بهره مند شد.

فاضلی استفاده از سوالات امنیتی را روش دیگری عنوان کرد که اگر کاربر صادقانه به آنها پاسخ دهد ممکن است به راحتی مورد هک قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: اغلب کاربران هنگام ثبت نام برای ایجاد پست الکترونیک سوالاتی مانند سال تولد یا نام اشخاص نزدیک خود را که به راحتی قابل حدس زدن است انتخاب می کنند در حالی که لزومی ندارد با ارائه یک پاسخ واقعی امنیت پست الکترونیک خود را به خطر اندازند.

وی خاطر نشان کرد: باید از روش های موجود به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد تا امکان سرقت اطلاعات درون پست الکترونیک کاربران به حداقل ممکن برسد./ح
برچسب ها: ایمیل ، مرورگر ، اینترنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.