سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی های انجام شده؛

درصد بالایی از عفونت های بیمارستانی به وسیله باکتری های مقاوم ایجاد می شوند

بر طبق بررسی های انجام شده،‌درصد بالایی از عفونت های بیمارستانی به وسیله باکتری های مقاوم ایجاد می شوند و بسیاری از داروهای دیگر به این باکتری ها پاسخ مناسب نمی دهند.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عفونت های بیمارستانی در بیمارستان ها از جمله مشکلات همیشگی و مهم است که بیماران و حتی افراد غیر بیمار را به اشکال و روش های گوناگون مبتلا می کند.

وی گفت: عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط پرسنل  بخش ها،‌آموزش ناکافی اصول بهداشتی،نبود نظارت مداوم در سطح بیمارستان،عدم استفاده صحیح،مناسب و به موقع از مداخلات پزشکی و استفاده نامناسب از وسایل و ابزار جراحی و درمانی از جمله مهمترین دلایل بروز عفونت های بیمارستانی است.

مرادی با اشاره به اینکه استفاده نامناسب و کنترل نشده از آنتی بیوتیک ها نیز در بروز عفونت های بیمارستانی بسیار موثر است تاکید کرد: بر طبق بررسی های انجام شده،‌درصد بالایی از عفونت های بیمارستانی به وسیله باکتری های مقاوم ایجاد می شوند و بسیاری از داروهای دیگر به این باکتری ها پاسخ مناسب نمی دهند.

وی افزود: مصرف غیرمنطقی و نامناسب آنتی بیوتیک ها،‌مهمترین عامل در پیدایش باکتری های مقاوم بوده است.

مرادی یادآور شد: مصرف نامناسب و غیر منطقی داروهای ضد میکروبی،‌شرایط مناسبی را برای میکروارگانیسم های مقاوم، گسترش و باقی ماندن آنها فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: عفونت هایی که به دلیل میکروارگانیسم های مقاوم ایجاد می شوند، به درمان های معمول پاسخ نمی دهند که این امر علاوه بر افزایش مدت بستری بیمار در بیمارستان و بالا رفتن هزینه های درمانی، خطر ناتوانی و مرگ و میر بیمار را نیز به دنبال خواهد داشت./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.