سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور؛

بیش از 30 میلیارد تومان قرارداد خرید اختراع و یا مشارکت در سرمایه گذاری

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور گفت : بیش از 30 میلیارد تومان قرارداد خرید اختراع و یا مشارکت در سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، خانم سلطان خواه در مراسم گشایش ششمین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ در قم ، از سه سال قبل تاکنون بیش از 30 میلیارد تومان قرارداد خرید اختراع و یا مشارکت در سرمایه گذاری برای تولید اختراع بین مخترعان و سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است که انتظار می رود در سال های آتی شاهد همکاری بیشتر بخش خصوصی برای تجاری سازی کردن این اختراعات باشیم.

وی با بیان اینکه از سال 79 تا 83 تعداد 5700 اختراع ثبت شده بود افزود : ثبت اختراع در سال های 84 تا 88 از مرز 31 هزار هم گذشته است و این حاکی از رشد چشمگیر اختراعات در سال های اخیر دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به اهمیت ساماندهی و حمایت از اختراعات گفت : یکی از وظایف اصلی این بنیاد سازماندهی اختراعات و استفاده از قدرت خلاقیت جوانان است و برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه تحقق این امر خواهد بود .

جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ با حضور 4 استان اصفهان / مرکزی / قم و چهارمحال و بختیاری به میزبانی قم برگزار شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.