سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

بومی شدن تكنولوژي نانو فيلتر در مازندران

استاندار مازندران گفت: با تلاش متخصصان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، تكنولوژي پيشرفته نانوفيلتر در مازندران ايجاد و بومي سازي شد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران مازندران طاهايي در نشست مديريت پسماند قائم شهر با بيان اينكه از تكنولوژي نانوفيلتر براي استفاده بهينه از شيرابه هاي زباله استفاده مي شود، افزود: در اين روش شيرابه هاي زباله تبديل به آب قابل مصرف در بخش كشاورزي و در مرحله پيشرفته تر قابل شرب خواهد شد.

وي تصریح کرد: اين تكنولوژي با توان و دانش 100 درصدي متخصصان و جوانان فرهيخته دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل توليد و قابل استفاده شده است.

طاهايي موضوع دفع بهداشتي زباله را يكي از مسائل مهم و محوري براي مازندران دانست و گفت: اين طبيعت گران بها و ارزشمند كه مهم ترين نعمت خداي متعال به مردم مازندران است، نبايد با كم توجهي و پراكنده شدن زباله مورد تخريب قرار گيرد.

نماينده عالي دولت در استان بازتوليد طبيعتي كه با زباله نابود مي گردد را غير ممكن دانست و به در حال ساخت بودن چند كارخانه كمپوست در استان اشاره كرد و افزود: با توجه به توليد شيرابه و فراواني توليد زباله در مازندران، اين تكنولوژي به طور كامل جوابگوي نياز استان نيست.

طاهایی تصریح کرد: از همين رو براي دو شهر ساري و نوشهر ساخت نيروگاه توليد برق از زباله را در دستور كار قرار داديم كه توسط شهرداري ها و با حمايت دولت در حال اجرااست.

طاهايي پيشرفت فيزيكي كارخانه كمپوست قائم شهر را بيش از 80 درصد اعلام كرد و گفت: در صورت توافق با سرمايه گذار ديگر، موضوع ساخت مجتمع فرآوري زباله و توليد برق از آن نيز در كنار كمپوست، براي قائم شهر تعريف خواهد شد./س

برچسب ها: بومی ، نانو ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.