سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

ویژگی‌های یاران سید‌الشهدا(ع) در کربلا بررسی شد

در ادامه دوره کوتاه مدت عاشوراشناسی آستان حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، ویژگی‌های یاران سید‌الشهدا(علیه‌السلام) در کربلا بررسی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی گفت: یاران سید‌الشهدا(علیه‌السلام) به مقام فنا در ولایت و توحید رسیده بودند و در وجود آنها چیزی غیر از محبت حجت خدا نبود.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی با بیان این که یاران امام حسین(علیه‌السلام) بالاترین درجه از نشانه‌های محبت الهی را داشتند، ادامه داد: تمام ویژگی‌های اولیای الهی در درجه اعلا، در وجود یاران امام حسین(علیه‌السلام) در کربلا جلوه داشت.
وی تصریح کرد: ممکن است در تاریخ بشریت، هزاران اولیای الهی وجود داشته باشد، ولی مقامی که اصحاب سید‌الشهدا(علیه‌السلام) داشتند را نه عاشق و شهیدی توانسته به آن دست یابد و نه این که تا روز قیامت کسی می‌تواند از آنها پیشی بگیرد.
این پژوهشگر برجسته حوزه در ادامه با بیان این که تمامی مسائل اخلاقی و دستورات دینی مقدمه‌ای برای رسیدن به محبت الهی و یا از میوه‌های عشق به خداوند است،‌ گفت: یاران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)‌ همه مقدمات را برای رسیدن به خداوند انجام دادند و میوه آن را نیز چیدند و آنها را به ما نیز ارائه کردند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.