سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

درمان های نوین بیماری های قلبی

نقش پیشگیری در جلوگیری از بیماری های قلبی ، عروقی مسائل بسیار مهمی است. یک سری عوامل وجود دارد که قابل پیشگیری است و اگر به آنها توجه شود ، شانس بیماری های قلبی خصوصاً رسوب بعضی مواد در عروقی که تغذیه کننده ی قلب هستند به نام عروق کرونر قلب کمتر می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،این عوامل چیزهایی مانند تنظیم چربی خون است ، قند خون است ، تنظیم فشار خون است ، داشتن یک زندگی بدون استرس ، خواب خوب ، ورزش و فعالیت منظم . همچنین افرادی که بعضی داروها را استفاده می کنند ، ممکن است روی قلب و عروق اثر منفی داشته باشد .

یک سری عوامل است که نمی توان پیشگیری کرد و در بعضی از افراد وجود دارد مانند بعضی از نژادها ، افزایش سن و همچنین بعضی از جنس ها مانند جنس مؤنث یا مذکر که در مورد آنها بیماری های کرونر فرق می کند.خصوصاً در رابطه با فشار خون که باید حتماً کنترل شود که به آن قاتل خاموش گفته می شود .

یک سوم از افراد دچار فشار خون هستند بدون اینکه بدانند. یا مثلاً در مورد چربی خون ، غذاهایی که مصرف می شود چربی های مصنوعی است.چربی هایی که در گوشت های ساختنی مانند سوسیس و کالباس است و بیسکویت ها که طبیعی نیستند عوارض خوبی روی انسان ندارد و اثر منفی دارد .

همچنین استفاده از بعضی از روغن ها مانند روغن سویا و موادی که جلوگیری از رسوب و پلاک می کنند خیلی خوب است .مصرف سیگار تأثیر بسیار منفی دارد که در جامعه ی ما وجود دارد ،. طبق بررسی ها مشخص شده که سیگار هم باعث رسوب پلاک و تنگی عروق کرونر قلب می شود . هم موجب سرطان های ریه می شود و هم باعث می شود که چربی های بد که در عروق رسوب می کنند افزایش پیدا کند .

آیا آنژیوپلاستی بهترین روش درمان بیماری های قلب است درست است؟

پاسخ- در مورد بیماری های عروق کرونر که خدمت شما گفتم وقتی تنگی وجود داشته باشد باید بررسی شود که این تنگی که در عروق قلب ایجاد شده شامل چند تا از رگ های قلب می شود ؟ آیا شدید است یا تنگی های آن متوسط است ؟ شخص از چه بیماری های زمینه ای برخورداراست ؟ سن او چقدراست ؟

یکی از روش های درمانی که پیشنهاد می شود، آنژیو پلاستی است . یعنی رگ ها را توسط روشی فنر رد می کنند قبل از آن بالون می زنند و سعی می کنند تنگی را برطرف کنند. اما در مورد همه ی رگ های قلب نمی توان از این روش استفاده کرد .

اگر بیماری های پیشرفته تر وجود داشته باشد ویا در جایی باشد که نتوان فنر را استفاده کرد ، نه تنها کمک نمی کند که به قلب هم آسیب می رساند .ما مواردی را داشته ایم که همکاران کاردیولوژیست و متخصصین قلب به این کار مبادرت کرده اند و منجر به تنگی بیشتر و یا حتی پارگی رگ شده است که از جراحان قلب کمک می گیرند .

یک بحثی وجود دارد بین متخصصین و جراحان قلب در خصوص انتخاب بیماران برای آنژیوپلاستی یا برای جراحی بای پس یا میان بر زدن عروق کرونر که این دوتا همیشه باهم یک بحثی دارند که انتخاب بیمار صحیح انجام شود که به نفع بیماران عزیز باشد . یعنی شخصی که کاندید این روش ها می شود باید ویژگی های خاصی داشته باشد ./س

برچسب ها: بیماری قلبی ، درمان ، سکته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.