سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تهاجم اعتقادی، مخربترین تهاجم فرهنگی دشمن است

رئیس اداره ارتقاء وحدت، همبستگی و هویت ملی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: توطئه ها و تهاجم اعتقادی دشمن، از سایر محورهای تهاجم فرهنگی، مخرب تر و نیازمند مقابله هشیارانه تری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام و المسلمین جواد محرابی، در کارگاه آموزشی « جریان شناسی فرق و عرفان های نوظهور ( با موضوع شیطان ) » در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جمله ای از حضرت امام علی (ع) در خطبه 50 نهج البلاغه ( « ... إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ ... »؛ « ... همانا آغاز پديد آمدن فتنه ها، پیروی از هواهای نفسانی، و بدعتگذاري در احكام آسماني است ... » )، گفت: باطل، همواره در برابر حق، خودنمایی و مقاومت کرده و در مقابل ادیان الهی هم فرقه‌های انحرافی مختلفی بروز و ظهور داشته‌اند.

رئیس اداره ارتقاء وحدت، همبستگی و هویت ملی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، سابقه پیدایش فرقه های انحرافی را از زمان صدر اسلام عنوان کرد و به بررسی علل و عوامل، و تشریح اثرات زیانبار فتنه ها و بدعت های دینی و اعتقادی پرداخت.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه توطئه ها و تهاجم اعتقادی دشمن، از سایر محورهای تهاجم فرهنگی، مخرب تر و نیازمند مقابله هشیارانه تری است، شیوه ها و ابزار تبلیغی دشمن و همچنین نحوه جذب و آموزش برخی فرق و عرفان های نو پدید و نوظهور در نقاط مختلف جهان و کشور، و بویژه در بین جوانان را تبیین کرد.

رئیس اداره ارتقاء وحدت، همبستگی و هویت ملی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، به نقش حساس و اثرگذار رسانه ملی و شبکه های مختلف بین المللی، ملی و استانی صدا و سیما در شناخت و مقابله با توطئه ها و تهاجمات شوم اعتقادی و فرهنگی دشمنان هم پرداخت و با تقدیر از برخی برنامه های مطلوب، بر ضرورت تمرکز و برنامه سازی کارآمد، ضمن آسیب شناسی و اولویت بندی کارشناسی در این زمینه تأکید کرد.

حجت الاسلام محرابی در پایان گفت: باید با آگاهی بخشی و هشدار لازم و مؤثر نسبت به ابعاد پنهان توطئه ها، و بی هویتی ناشی از گرفتاری در دام تهاجم شوم اعتقادی و فرهنگی دشمن، جامعه و بویژه جوانان را در این زمینه مراقبت کنیم.

حجت اله رحیم زاده؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هم در آغاز این کارگاه آموزشی، با اشاره به آیه شریفه « وَ أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ ... »، گفت: امروزه شناخت توطئه های شوم دشمنان، بویژه در ابعاد فرهنگی و اعتقادی، بسیار مهم و نیازمند توجه و برنامه ریزی ویژه برای مقابله همه جانبه با آنهاست.

کارگاه آموزشی « جریان شناسی فرق و عرفان های نوظهور ( با موضوع شیطان ) »، با شرکت مدیران و عوامل برنامه ساز رادیویی، تلویزیونی و خبری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، در سالن آموزش و جلسات این مرکز برگزار شد./س

برچسب ها: تهاجم ، اعتقادی ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.