سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سفیر ایران در بیروت با گروه‌های لبنانی

لبنان بدون تاج زرین مقاومت، چیزی برای فخر ورزیدن و بالیدن به خود نداشت

امروز سفیر ایران در بیروت با گروه هایی از مردم لبنان دیدار و گفتگو داشت که در این دیدارها گروه های محتلف لبنانی از حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از "مقاومت" تشکر کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت با گروه هایی از مردم لبنان دیدار و گفتگو داشت.

امروز جمعی از اساتید و اندیشمندان برجسته لبنان که قرار است برای شرکت در "اجلاس جهانی اساتید مسلمان و بیداری اسلامی" به تهران سفر کنند در دیدار باسفیر کشورمان در لبان ضمن تبریک موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و علمی - فن‌آوری، به تبادل نظر پیرامون تحولات جاری منطقه پرداختند.

همچنین اساتید حاضر در این جلسه پیروزی مقاومت در جنگ 8 روزه غزه را همانند پیروزی‌های به دست آمده در جنگ‌ 33 روزه لبنان و جنگ قبلی غزه، مرهون حمایت‌های مستقیم ایران از مقاومت و ایستادگی راسخ آن در کنار مردم فلسطین و لبنان دانستند

اندیشمندان لبنانی حاضر در این جلسه همچنین شکار هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین آمریکایی توسط سپاه پاسداران را نشانه توانمندی بی‌نظیر متخصصین ایرانی در جنگ الکترونیک و ضربه‌ای بر هیمنه استکبار جهانی برشمردند.

سفیر کشورمان در بیروت نیز در این نشست، ضرورت اهتمام هرچه بیشتر دانشمندان و اساتید جهان اسلام بر توسعه توان علمی، همکاری و هم‌افزایی جهت تحکیم روزافزون پایه‌های مقاومت در برابر مستکبرین و فتح قله‌های رفیع پیشرفت، موفقیت و تعالی را مورد تأکید قرار داد.


امروز همچننی شیخ مصطفی ملص رییس انجمن همبستگی ملی و عضو هیأت مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان با حضور در سفارت ایران در بیروت و دیدار با سفیر کشورمان، از نقش بارز ایران در حمایت‌های مادی و معنوی از مجاهدان محور مقاومت و نیز اهتمام جدی به مساله وحدت و انسجام اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

در این ملاقات، مصطفی ملص با یادآوری خطر توطئه مزدورانه دشمنان اسلام برای رودررو قرار دادن طیف‌های گوناگون ملت‌های منطقه در برابر یکدیگر و تاکید بر لزوم تلاش همه گروه‌های لبنانی برای خنثی سازی دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، ابراز امیدواری کرد دعوت امام خمینی (ره) به یکپارچگی مسلمانان که برگرفته از فرمان صریح خالق متعال مبنی بر پرهیز از تفرقه است، موجب هوشیاری تمام مسلمانان بخصوص قشر تحصیل کرده و فرهیخته عالم اسلام شود.

در این دیدار، رکن‌آبادی، نیز به تصریح قانون اساسی ایران بر ضرورت حمایت از حقوق مستضعفین سراسر دنیا، صرفنظر از گرایشات مذهبی، دینی، نژادی آن‌ها اشاره و اظهار کرد: ایران از وحدت و ثبات لبنان و همه کشورهای دوست حمایت می‌کند.

رکن‌آبادی با اشاره به بیانات امام (ره) مبنی بر تکلیف شرعی و اخلاقی همگان در تداوم سیره پیامبر(ص) گفت: 33 سال قبل، تاکید بر اصول عدالت‌خواهانه، باعث پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران شد. خوشبختانه به رغم تلاش بی وقفه استکبار‍، در اثر مقاومت و صبوری بی نظیر ملت ایران، همه مکرهای استکبار جهانی ناکام ماند و امروز ایران با گذر از چالش‌های پی در پی، در شرایط خوب سیاسی، نظامی، امنیتی، علمی و . . . قرار دارد.


دیدار رییس و هشت تن از علمای اهل سنت عضو جنبش اصلاح و وحدت لبنان نمایندگی از مردم استان عکار و سایر مناطق لبنان با سفیر ایران از دیگر برنامه های امروز سفارت ایران در بیروت بود.

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش مذکور از نقش سازنده ایران علیه ترفندها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی بر ضد ملت‌های مظلوم به خصوص فلسطین و لبنان تقدیر کردند.

در این ملاقات، شیخ ماهر عبدالرزاق با اشاره به دسیسه‌های گوناگون دشمنان محور مقاومت برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان شیعه و سنی، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی، نظامی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران، تاثیر چشمگیری بر تأمین منافع ملل منطقه دارد و بی شک، پایداری برادران ایرانی در برابر سلطه‌گران خارجی، پشتوانه مهمی را برای آزادی‌خواهان سراسر دنیا به وجود آورده است. نمود بارز این امر در جنگ‌های 33 روزه، 22روزه و 8 روزه به وضوح متجلی و باعث رسوائی تبلیغات دروغین مخالفان ایران شد.

شیخ ماهر عبدالرزاق همچنین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره اجر والای حامی مجاهدان راه خدا و شراکت حامی در اجر رزمنده، مصداق واقعی این حدیث در عصر حاضر را دولت و ملت ایران به خاطر دفاع بدون چشمداشت از امت اسلامی دانست و افزود: ما نمایندگان اهل سنت هم به پیشگامی برادران ایرانی در دفاع از حق ولو با تحمل فشارهای مختلف، افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: لبنان بدون تاج زرین مقاومت، چیزی برای فخرورزیدن و بالیدن به خود نداشت.

در ادامه این دیدار، سفیر ایران با اشاره به تصریح قانون اساسی و برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حمایت از حقوق مستضعفین سراسر دنیا، صرف‌نظر از گرایشات مذهبی، دینی، نژادی آن‌ها؛ طی سخنانی مفصل در قبال تحولات منطقه، گفت: ایران از وحدت و ثبات لبنان و همه کشورهای دوست حمایت و همواره آن را گزینه مهمی برای تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می‌داند.

پس از این ملاقات، شیخ ماهر عبدالرزاق به نمایندگی از مجموعه خویش، طی مصاحبه با خبرنگار شبکه المنار، ضمن تشکر مجدد از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از مجاهدان جهان اسلام، همه گروه‌های لبنانی را به وحدت و تلاش برای خنثی سازی دسیسه تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، دعوت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیدار ، سفیر ، ایران ، بیروت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.