سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«فرماندهی سرخ» کار دست پلیس‌های فاسد برزیل داد

پلیس های دستگیرشده، محلات حوزه استحفاظی خود را به 11 بخش تقسیم کرده و در هر یک روزانه پنج هزار دلار مواد مخدر به فروش می رساندند و متناسب با آن، سهم خود را از قاچاقچیان مواد مخدر می گرفتند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنا به اعتراف مقامات دولت برزیل ميزان جرم و جنايت، قاچاق مواد مخدر و فساد در ميان نيروهاي پليس این کشور بسیار بالا است و پس از يك سال تحقيق و بررسي درباره پرداخت رشوه قاچاقچيان به نيروهاي پليس فاسد در برزيل، طی روزهای اخیر 59 افسر پليس و 11 فرد مظنون به قاچاق مواد مخدر در ريو دو ژانيرو دستگير شدند.

در يك سال گذشته مقامات برزيل درباره پرداخت رشوه قاچاقچيان به افسران پليس به منظور ادامه فعاليت بدون دردسر در اين كشور تحقيق مي كردند. اين بازداشت ها در ادامه برنامه هاي برزيل براي كاهش فساد در ميان نيروهاي پليس در آستانه برگزاري جام جهاني فوتبال در سال 2014 و بازي هاي المپيك در سال 2016 انجام شده است.

ماموران یادشده در قبال دریافت پول به باندهای قاچاق مواد مخدر اجازه داده بودند در مناطق فقیرنشین پرجمعیت ترین شهر برزیل به فعالیت های تبهکارانه خود ادامه دهند. این افراد در 10 محله فقیرنشین ریو دو ژانیرو، مخصوصا محله فلومیننس که سازمانهای تبهکار، آنجا را "فرماندهی سرخ" می نامند، دستگیر کرده است.

به گفته دولت برزیل، پلیس های دستگیرشده، محلات حوزه استحفاظی خود را به 11 بخش تقسیم کرده و در هر یک روزانه پنج هزار دلار مواد مخدر به فروش می رساندند و متناسب با آن، سهم خود را از قاچاقچیان مواد مخدر می گرفتند. در صورت عدم پرداخت حق السهم، ماموران پلیس اقدام به گروگانگیری خانواده های قاچاقچیان یا توقیف خودرو های آنها می کردند.

عملیات علیه شبکه ماموران فاسد پلیس ریو دو ژانیرو که متهم به تجارت غیرقانونی سلاح نیز هستند، همچنان ادامه دارد و تاکنون موجب برکناری کلود لوکاس لیما فرمانده هنگ 15 پلیس نظامی ریودوژانیرو به اتهام عدم نظارت شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.