سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینجا آمریکا است؛ کشور جرم و جنايت

اینجا آمریکا است؛ در خانه تان بمانید و از خانواده تان دفاع کنید!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هم اکنون موج عظیمی از اقدامات مجرمانه و جنایتکارانه در اوکلند در حال وقوع است . شاید باورش برای شما سخت باشد اما در طی سال 2012 ، بیش از 11 هزار خانه ، ماشین و یا شرکت مورد سرقت قرار گرفته اند . یعنی 33 سرقت در روز در اوکلند اتفاق افتاده است . حمله به خانه ها در دیترویت درسال 2011 ، 79 درصد افزایش پیدا کرده است . جالب اینجاست که قتل در اثر دفاع از خود در دیترویت 2200 درصد از میانگین کشوری بیشتر است. 
 
حدس می زنید که تیتر این مقاله چرا این همه هشدار دهنده است ؟ فکر میکنید اغراق آمیز است؟ فقط یک یاچند نفر این حرف را نمی زنند . اکثر مقامات قانون گذار و مقامات قضایی ایالات متحده آمریکا به شهروندان هشدار می دهند که دیگر بیش از این توانایی مقابله با گروه های تبهکاری و جرم وجنایت را ندارند و باید خودشان با قفل کردن درب خانه اشان از خانواده خود دفاع کنند.
همین اواخر دادستان شهر سن برناردینو در کالیفرنیا ، رسماً به مردم اعلام کرده که درب خانه هایشان را بسته و سلاح های خود را آماده کنند ، چون دیگر پول کافی برای پرداخت به نیروهای پلیس شهر وجود ندارد .
 میزان قتل دراین شهر بیش از 50 درصد افزایش داشته است .علاوه بر این ، شهر گرفتار مشکل فساد است و 50 پلیس خود را نیز اخراج کرده است .
شهر سن برناردینو تنها شهری نیست که گرفتار این مشکلات است . میزان سرقت در اوکلند امسال 50 درصد افزایش داشته است .  
هم اکنون موج عظیمی از اقدامات مجرمانه وجنایتکارانه در اوکلند در حال وقوع است . شاید باورش برای شما سخت باشد اما در طی سال 2012 ، بیش از 11 هزار خانه ، ماشین و یا شرکت مورد سرقت قرار گرفته اند . یعنی 33 سرقت در روز در اوکلند اتفاق افتاده است .  
متاسفانه پلیس به اندازه کافی برای مقابله با این اقدامات خلاف قانون وجود ندارد .  
باتوجه به کمبود بودجه ، پیش بینی می شود که تا پایان سال از 25 درصد از حجم نیروهای پلیس به نسبت سال 2008 کاسته می شود.
اما چیزی که در دیترویت درحال وقوع است واقعاً خطرناک است . به نسبت یک دهه پیش ، دیترویت یک هزار نیروی پلیس کمتر دارد . این درحالیست که میزان جرم وجنابت در دیترویت درحال افزایش است .
کار به جایی رسیده است که اکنون پلیس دیترویت به مردم گفته است که با مسئولیت خودشان به این شهر بیایند .  
باکاهش حمایت پلیس ، این مردم هستند که باید از جان ومال خوددفاع کنند.
حمله به خانه ها در دیترویت درسال 2011 ، 79 درصد افزایش پیدا کرده است . جالب اینجاست که قتل در اثر دفاع از خود در دیترویت 2200 درصد از میانگین کشوری بیشتر است .  
برای این اتفاقاتی که در دیترویت ، اوکلند و یا در دیگر جاهای آمریکا می افتد ، نباید خندید چون بزودی همه شهرهای کوچک و بزرگ این کشور درگیر این مسائل خواهند شد .
در آمریکا شهر به شهر ، جرائم به سرعت و به شدت در حال افزایش و البته خطرناک تر شدن هستند .
دزدان هم به هیچ چیز رحم نمی کنند . خیابان هایی وجود دارند که کاملاً از بین رفته اند . دزدان تمام کابلها و سیم ها و دریچه های مسی فاضلاب ها را هم برده اند .  
بسیاری از سرقتها روی طلا متمرکز است . چون هم باارزش است و هم کاملاً قابل فروش است . فقط در آوریل 250 سرقت از طلا فروشی ها در استاکتون کالیفرنیا رخ داده است .
اکثر این سرقتها جلوی چشمان مردم اتفاق افتاده وهرکسی که خواسته است مقاومت کند صدمه می بیند.
دزدان هم طلاها را در کمتر از 24ساعت آب می کنند.  
بیشتر قربانیان دزدی ها ، زنان با 65 درصد هستند . 44 درصد از قربانیان 50 ساله یا بیشتر هستند . بیشترین زمان سرقت هم بین ساعت 12 شب تا 5 صبح بوده است .
دزدان حتی پلیس را هم غافلگیر می کنند . به همین خاطر پلیس تلاش می کند فروشگاه های دست دوم فروشی را همیشه چک کند .
بسیاری از شهرهای آمریکا وجود دارند که مردم حاضر نیستند آنجا زندگی کنند . یکی از آنها شیکاگو است . شیکاگو یکی از مرگبارترین شهرهای آمریکا و حتی جهان است . در شیکاگو کم بودن بودجه پلیس تاثیر مستقیمی روی افزایش دراماتیک فعالیت های تبهکاری داشته است .
شیکاگو رکورددار قتل است و پلیس این وسط هیچکاره است .
دایره مبارزه با گروه های تبهکاری پلیس شیکاگو فقط 200 نفر افسر پلیس دارد . درحالیکه شهر ، 100 هزار گانگستر دارد . فکر می کنید 100 هزار نفر با 200 نفر چه می کنند ؟
در بدی اوضاع و احوال ، شیکاگو در آمریکا سرآمد است .
حالا در این اوضاع نابسامان ، طوفانی هم به نام سندی اتفاق بیافتد و اوضاع را بدتر میکند.  
کافی است بلایی سر شما بیاید آن وقت می بینید که دزدان چطور از فرصت استفاده می کنند و همه چیزتان را بر باد می دهند .
آخرین نمونه آن سوختن 100 خانه در محله بریز کوئین بود که باعث هجوم دزدان برای غارت مردم بدبخت شد .
پلیس در آن زمان متوجه شد که همه دزدان به سوی آن محله سرازیر شده اند . در یک سال گذشته این محله اصلاً مورد سرقت قرار نگرفته بود . درحالیکه از 12 تا 18 نوامبر 14 خانه مورد سرقت قرار گرفتند .
بعداز طوفان سندی هم محله ها و خانه هایی که هرگز سرقت نشده بودند ، مورد حمله قرار گرفتند.
حقیقتاً انسان هایی مریض وروانی آن بیرون زندگی می کنند . این روزها شما نمی دانید به چه کسی باید اطمینان کرد ؟
شخصی را که شما در خیابان می بینید شاید خوب باشد و شاید یک روانی تمام عیار باشد . چیزی که حتمی است این است که انسانهای مریض در آمریکا زیاد شده اند .
بر سر مردم و کشور آمریکا چه آمده است ؟
همه چیز درحال تغییر است . این اتفاقات فقط ظاهر قضیه است و آن پشتها خبرهای زیادی وجود دارد . دیگر نمی شود براحتی زندگی کرد و فرزندان را بزرگ کرد . خیلی باید مراقب بود ، خیلی ..
برچسب ها: آمریکا ، جرم ، جنایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.