سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت سالروز 16 آذر؛

16 آذر نقطه عطف فعاليت‌هاي دانشجويي عليه استبداد داخلي

16 آذر سال 32 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 16 آذر سال 32 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی است. 16 آذر روز عدالت خواهی و آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در مبارزه با استکبار جهانی و تبلور باورها و ارزش‌های دانشجویانی است که عزت نفس و آزادگی را به نسل‌های بعد از خود، آموختند.تجربه نشان داده که دانشجویان ما استکبارستیز، تمدن‌ساز و هویت آفرین هستند و در تمام مقاطع کشور پیشتاز بوده اند.
 
 آنچه كه  16 آذر را در كشور ما به روزی بزرگ و ماندگار تبدیل کرده روح استکبار ستیزی نهفته در آن است كه امروز در سراسر كشورهاي جهان به جريان‌هاي عمومي و غالب جنبش‌هاي دانشجويي و حركت‌هاي حق‌طلبانه مردم جهان تبديل شده است. اگر چه دشمنان این نظام با توجه به نقش دانشگاهیان در پیشرفت و تعالی کشور همواره تلاش داشته اند روز دانشجو را مصادره و از آن علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند، ولی دانشجویان فهیم ما بارها ثابت کرده اند که 16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست.  
 
 دانشجویان غیور و فهیم ایران اسلامی با تمسک به روح آرمانگرایی خود تا به امروز دشمن را در عرصه های مختلف سیاسی،علمی و فرهنگی مأیوس کرده اند.در شرایط حساس امروز نیز دانشجو به عنوان قشر آگاه و فرهیخته جامعه وظيفه‌اي سنگین بر دوش دارد تا با نصب العين قرار دادن منويات ولي امرمسلمين حضرت آيه الله العظمي خامنه‌اي (دامه بركاته) با بصیرت و هوشیاری و مسلح به سلاح علم و تقوا در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلي و خارجي با تمام توان از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع نمايند.
 
بی شک تلاش برای کسب و تولید علم و دانایی، عینیت بخشیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و رهبری، تلاش برای حفظ هویت تاریخی ایران، شناخت و تکریم ارزش و جایگاه دانشجو و دانشگاه، حفظ هوشیاری و بصیرت، استفاده از فرصت‌های موجود برای رشد و توسعه کشور و بسترسازی برای تحقق اهداف متصور نظام در سند چشم‌انداز ایران 1404 از جمله وظایف و مسئولیت‌های امروز دانشجویان است.
 
دانشجويان پر افتخار ایران اسلامی همچون گذشته با همت و اراده اي ستودني و با استعانت از قرآن و عترت(ع) و در سايه نظام ولايي كه موهبتي الهي و بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي است همواره حافظ آرمان هاي انقلاب و پيشگام در پيشبرد الگوي توسعه و پيشرفت ايراني- اسلامي خواهند بود.
 
ما جوانان و دانشجویان جامعه اسلامی مهندسین نیز با شناخت عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت با مقام معظم رهبری تجدید پیمان می کنیم که در جهت حفظ و صیانت از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی ایران از هیچ خدمتی دریغ ننمائیم.ما با افتخار اعلام می داریم در کنار دیگر اقشار فهیم و فرهیخته کشور همچون همیشه مدافع اسلام ناب، انقلاب، خون شهدا و آرمانهای آنان خواهیم بود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.