سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

کشت زعفران برای اولین بار در کردستان

یک شهروند خوش ذوق سقزی که در زمینه الکترونیک تحصیل و به کار مشغول است، در مزرعه 6هکتاری خود انواع درختان میوه و گل‌های زینتی پرورش وعلاوه بر آن در یک هکتاراین زمین اقدام به کاشت زعفران کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، علایی هدف از این کار را علاقه زیاد به کار کشاورزی و تغییر الگوی کاشت، داشت و برداشت اعلام و اظهار کرد: منطقه ما از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط ویژه و منحصر به فرد است و با کمی تحققیق درباره اینکه آیا می توان محصولات دیگر را در این شهرستان کاشت کرد، می توان کشاورزی را رونق داد.
وی در ادامه با بیان اینکه، از سه سال پیش اقدام به کاشت زعفران کرده است، گفت: زعفران در سال اول محصولی ندارد اما در سال‌های بعد این گیاه خوش طعم به ثمر می نشیند و ما از آن بهره‌مند می شویم.

علایی همچنین گفت: در حال حاضر ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است و محصولش به بیش از 40 کشور جهان صادر و خریداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

این شهروند سقزی با بیان اینکه، بنده کشت الگویی زعفران را در این شهرستان آغاز کرده ام افزود: زعفران بر عکس سایر محصولات کشاورزی در زمانی از سال برداشت آن آغاز می شود که سایر محصولات کشاورزی برداشتشان به پایان رسیده و کشاورز فرصت بیشتری دارد تا در زمینه زعفران فعالیت کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از ویژگی های زعفران این است که این گیاه چند ساله است، به آب نیاز کمتری دارد و در هر زمینی به رشد و نمو خود ادامه میدهد، به ویژه در زمین های دیم هم قابل کشت است.

علایی در پایان یادآور شد: زعفران جنبه تجاری و ارزآوری زیادی برای کشور به دنبال دارد و اگر کشاورز بتواند در زمینه تولید زعفران وارد شود، از برداشت آن درآمد خوبی عایدش خواهد شد.

برچسب ها: کشت ، زعفران ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.