سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

شركت استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ظرفیت های سرمایه گذاری چین

استان چهارمحال و بختیاری در چهارمین نمایشگاه و همایش ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی چین در پكن شركت كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، سرپرست اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: مسئولان بلندپایه این استان، به همراه هیاًت اقتصادی و تجاری در این نمایشگاه شركت كرده اند.

فرشاد طهماسبی، ارائه تونمندی های اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری و فرصت های سرمایه گذاری در استان و ارائه طرح هایی در بخش های پتروشیمی، نفت و گاز، منابع معدنی، منطقه ویژه اقتصادی استان، صنایع و تولیدات همراه با تكنولوژی پیشرفته، مناطق گردشگری، نیروگاه های برق آبی و محیط زیست را از اهداف شركت در چهارمین همایش بین المللی ظرفیت های سرمایه گذاری چین عنوان كرد.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری، با ارائه 10 طرح مطالعه شده در نیروگاه های برق آبی بزرگ و 18 طرح در نیروگاه های برق آبی كوچك در این نمایشگاه حضور یافته است.

چهارمین نمایشگاه و همایش ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی چین، با حضور معاون وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از سازمان ها و نهادهای اقتصادی و سرمایه گذاری كشور در پكن گشایش یافت.

توسعه سرمایه گذاری صنعتی، سرمایه گذاری خارجی مستقیم ، سامانه های مالی و كمك به پیشبرد همكاری های تجاری و سرمایه گذاری میان چین و كشورهای دیگر از جمله محورهای این رویدادهای مهم اقتصادی است و از جمهوری اسلامی ایران، 10 سازمان و نهاد دولتی و خصوصی برای ارائه ی طرح های عظیم ملی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ده ها شركت و سازمان، از دیگر كشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه و همایش شركت دارند.

حجم تجارت بین ایران و چین در سال گذشته، به 45 میلیارد دلار رسید كه پیش بینی می شود این رقم در سال جاری، از 55 میلیارد دلار عبور كند.

چین از جمله كشورهای سرمایه فرست به شمار می آید و دارای سومین اقتصاد بزرگ جهان است كه بر اساس گزارش منابع بین المللی، در سال 2011 میلادی بیش از 60 میلیارد دلار در سایر كشورها سرمایه گذاری كرده است./ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.